برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و کشورهای منطقه آمریکای لاتین

اسماعیلی گفت: روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سفر به کردستان در فرودگاه سنندج اظهار کرد: استان کردستان به استان فرهنگ و هنر و ادب مشهور بوده و در این عرصه در کشور پیشتاز است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی کردستان از افتخارات کشور به شمار می‌رود، افزود: آماده استقبال از هرگونه برنامه توسعه‌ای برای استان کردستان هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در راستای توسعه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان دارای برنامه‌های جدیدی هستیم و در این سفر نیز آنها را پیگیری خواهیم کرد.

اسماعیلی، مسیر رشد در استان را مسیری در حال حرکت برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته کردستان پایتخت کتاب کشور بود و این حرکتی برای رشد و توسعه فرهنگی استان است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری در این استان اعلام کرد: امروز جمع‌بندی از میزان پیشرفت و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور در استان انجام خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه، کردستان از اولویت‌های ما در وزارت ارشاد اسلامی برای فعالیت‌های فرهنگی است،تصریح کرد: توان خود را برای پیشبرد فعالیت‌های این استان به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه ما با آمریکای لاتین قرابت‌های راهبردی داریم و به واسطه دولت‌های ضد امپریالیستی که سرکار هستند سعی ما گسترش روابط فرهنگی است، تصریح کرد: در سه ماه اخیر سه گفت و گو و ملاقات با شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ونزوئلا انجام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: سعی داریم حرکات ارزشمندی برای توسعه روابط فرهنگی با این کشورها داشته باشیم.

اسماعیلی از راه‌اندازی دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل خبر داد و گفت: این دفاتر بزودی راه‌اندازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از انجام مقدمات برای ایجاد کارخانه تولید مشترک کاغذ در ونزوئلا خبر داد و گفت: در کنار خودکفایی کاغذ ملی با استاندارد بالا نیم نگاهی هم برای صادرات کاغذ به کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی خواهیم داشت.

کد خبر 1273197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha