تشکیل قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور در گیلان

قرارگاه فرهنگي عفاف و حجاب محله محور براي نخستين در کشور به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان تشکيل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتي_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز(پنج شنبه، ۲۵ خرداد) در حاشيه مراسم افتتاحيه قرارگاه فرهنگي عفاف و حجاب محله‌محور که در تالار مرکزی رشت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجاب و تقويت زيست عفيفانه بايد توسط مردم راهبري، مديريت و پشتيباني شود.

وی کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را دارای ظرفيت عظيمي دانست که می توانند با رويکرد فرهنگ و هنر در راستاي ارتقاي سطح زيست عفيفانه در محلات فعالیت کنند و گفت: کانون های مساجد می توانند با تقويت عفاف و حجاب و فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري، اين حوزه را راهبري کنند.

ثقتی با اشاره به اینکه اين قرارگاه براي نخستين‌بار در کشور تشکيل شده است افزود: امیدواریم این طرح با کارکردها، اقدامات و برنامه‌هاي فرهنگي و هنری در محلات، آسيب‌ها را کاهش دهد.

وي فرهنگ و هنر را نافذترين و اثرگذارترین ابزاري دانست که مي‌تواند آسيب‌هاي اجتماعي را محدود کند و ادامه داد: فرهنگ و هنر زبان مشترک و قابل فهم براي آحاد مردم جامعه است.

ثقتي در ادامه مديران کانون‌هاي مساجد را پرچم‌داران حوزه فرهنگي در محلات با رويکرد عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: این طرح با استفاده از بستر و نقش محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 953 نقطه از محلات استان به صورت ابتکاری، نو و خلاقانه به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: این طرح با محوریت امام جماعت مساجدی که دارای کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت است و با مشارکت پایگاه بسیج، هیات امنا شورای محله و دبیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.

ثقتی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تقویت فضای تبلیغی محلات، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، طرح تشویق و تجلیل از مخاطبان و آحاد جامعه، پخش فیلم در فضای باز مساجد و محلات، نمایشگاه‌های عرضه البسه متناسب با پوشش‌های اسلامی، پویش‌های هنری و رسانه‌ای حجاب برتر، همایش‌های بصیرتی عفاف و حجاب، ساخت المان‌های هنری حجاب، برگزاری زنگ بیداری در مدارس توسط کانون‌های فرهنگی محلات و ده‌ها برنامه دیگر در همین راستا خبر داد.

گفتنی است، این مراسم با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اعضا و مسئول کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گیلان برگزار شد.

کد خبر 1273258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha