رسالت امروز ما حفظ ارزش ها ، فرهنگ  هشت سال دفاع مقدس و آرمانهای شهدا است

سردارنواب گفت: امروز رسالت ما حفظ ارزش های هشت سال دفاع مقدس و آرمانهای شهدا است دراین مسیر باید مطیع امر رهبری بوده تا به آن آرامانی که شهدا می‌خواستند دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر سردار هدایت الله نواب امروز در یادواره 18 شهید جهاد کشاورزی ملایر  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  به شکل گیری نهاد مقدس جهاد به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: در ابتدای شکل گیری این نهاد مهمترین وظیفه جهاد  رفع مشکلات و عمرانی روستاها بود.

رئیس کمیسیون  ایثارگران جهاد کشاورزی کشور با اشاره به اینکه  دشمنان انقلاب به سرکردگی آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب وقتی دیدند که با شکل گیری انقلاب و یک نظام جدید در کشور منافع آنها به خطر افتاده و دست چپاولشان از کشور کوتاه شده به دنبال نقشه و راهی برای مقابله و بر اندازی نظام افتادند و با کمک دیگر سردمداران و مستکبران جنگ هشت ساله تحمیلی را ار کشور عراق  پایه ریزی کردند سردار نواب با بیان اینکه جنگ نظامی گزینه مهم آنها برای بر اندازی نظام بود افزود:  در هشت سال دفاع مقدس نقش جهاد گران نقشی بی بدیل بود که  در کنار دیگر نیروهای رزمنده  برای دفاع از کشور نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه مسئولیت مهندسی جنگ بر عهده جهاد بود گفت: با توجه به این که جهاد تجربه عمران و زیر ساخت ها را داشت در همان روزهای ابتدایی جنگ در مناطق جنگی مستقر شد و در ساخت سنگرها، خاک ریزها، جاده سازی  در مناطق جنگی و.. نقش خود را ایفا کرد.

وی با بیان ابنه اگر می‌خواهید اعتماد مردم را جلب کنید به مردم خدمت کنید گفت:  جهاد در این زمینه با خدمتی که در روستاها و عمران داشت مورد اعتماد مردم بود و تنها واحدی بود که هیچ وقت کمبود نیرو نداشت و در جنگ نیز نیروهای جهادی  از هیچ تلاشی  دریغ نکردند.

رئیس کمیسیون  ایثارگران جهاد کشاورزی کشور با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ما از 36 کشور دنیا غنایم و از 16 کشور اسیر داشتیم افزود: این نشان از این داشت که تمام دنیا برای مقابله با ایران آمده بودند و در برابر  یک کشوری که تازه به پیروزی رسیده بوود وهنوز زیر ساختها فراهم نبود و و کمبودها را داشت ایستاده بودند اما نیرویی که ما را در این جنگ کمک کرد، توکل به خدا و اعتماد و اعتقادی بود که مردم داشتند.

 وی با بیان اینکه رزمندگان ما با دست خالی در این جنگ نابرابر حاضر شده بودند افزود:  واقعا جای سوال دارد که این چه فرهنگی بود که  توانستد با پیروزی بدون اینکه یک وجب از خاک کشور را به دشمن بدهند حماسه آفرینی کنند

سردار نواب اضافه کرد:  فرهنگ ایثار، گذشت، فداکاری تلاش شبانه روزی و نهراسیدن از دشمن باعث شد تا جوانان رزمنده ما در آن روزها  در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی برسند و امروز ما نیز باید با همان روحیه جلو برویم.

 نواب با تا کید بر اینکه امروز ما باید آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم گفت: ما افتخار می‌کنیم که  در هشت سال دفاع مقدس این حماسها را آفریدیم ، و امروز قدم در جایی می‌گذاریم که شهدا قدم گذاشتند ، افتخار می‌کنیم که  با تقدیم شهدای برون مرزی از این کشور دفاع می‌کنیم.

 وی با بیان در مسئولیت امروز ما باید همان روحیه و فرهنگ جهاد و ایثار هشت سال دفاع مقدس باشد گفت: این که دنبال درجه، ترفیع و امکانات برای خود باشیم پیشرفت  نیست و با این تفکرات نمی توانیم جلو برویم باید با تفکر دوران دفاع مقدس کشور را به جلو برد.

رئیس کمیسیون  ایثارگران جهاد کشاورزی کشور با بیان اینکه اگر بتوانیم با این تفکر حرکت کنیم قطعا موفق تر از امروز خواهیم بود گفت:  کارمان باید خالصانه برای خدا و خدمت به مردم باشد همان  طور که شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس خالصانه برای خدا و دفاع ازدین و مملکت جنگیدند

 

وی با بیان اینکه امروز رسالت ما حفظ ارزش های هشت سال دفاع مقدس و آرمانهای شهدا است گفت: دراین مسیر باید مطیع امر رهبری بوده تا به آن آرامانی که شهدا می‌خواستند دست پیدا کنیم.

سردار نواب تقدیم 18 شهید والامقام جهاد کشاورزی ملایر را افتخاری بزرگ برای  جهاد کشاورزی دانست و افزود: امروز نیز در مسیر شهدای جهاد، جهادگران ما در خدمت به مردم پیشگام باشند.

 

مرثیه سرایی در رثای شهدای جهادگرو تجلیل از خانواده های معظم شهدای جهادگر ملایر از برنامه های دیگر این یادواره که همزمان با هفته جهاد کشاورزی برگزار شد بود.

کد خبر 1273285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha