سرپرست حجاج ایرانی روند عملیات مدینه قبل را خوب توصیف کرد

سرپرست حجاج ایرانی درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت روند عملیات مدینه قبل را خوب توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، درآخرین نشست مسئولان حوزه حج و زیارت در مدینه قبل ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اعلام این مطلب ، روند عملیات حج در مدینه ومکه را رو به جلو توصیف و ابراز امیدواری کرد که امسال با توجه به شاخص ها حجی کم نظیر برگزار شود .

 

دراین جلسه که غروب پنج شنبه(25 خرداد) برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت از انتقال حدود 70 هزار زائرایرانی به سرزمین وحی تا پایان روز پنج شنبه خبر داد و این تعداد را حدود 80 درصد از سهمیه حج 1402 عنوان کرد.

 

وی همچنین گزارشی از سفر اخیر خود به مکه و بازدیدهای انجام گرفته از روند طبخ غذا و ایستگاههای انتقال و بازگشت زائران ایرانی از مسجدالحرام ارائه کرد.

 

درادامه این جلسه ، آقای جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه از روز پنج شنبه ورودی زائران به مدینه کاهش می یابد ، گفت: از مجموع زائرانی که وارد مدینه شدند تا چهارشنبه شب 33856 زائر در قالب 217 کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره به مکه مکرمه رفتند.

 

وی همچنین گفت: روند تخلیه هتل های زائران ایرانی درمدینه با هتل حیاه الذهبی آغاز شده و روز دوم تیرماه به پایان خواهد رسید. این جلسه با گزارش مبسوط حجت الاسلام والمسلمین اخویان مدیرآموزش بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری دوره های آموزشی برای زائران و اقدامات صورت گرفته برای تسهیل ارتباط با خادمان فرهنگی از طریق پیام رسان عرفه ادامه یافت.

 

وی گفت: با توجه به شدت گرمای هوا در مکه و میانگین بالای سنی زائران دستورالعمل شرکت در نمازهای مسجدالحرام و مساجد اطراف هتل ها و اقامه نماز در هتل ها تهیه و ابلاغ شد.

 

ایاد بهادری رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه نیز در گزارش خود به بیش از 7200 مورد ویزیت و ارائه 23315 نوع خدمات به زائران ایرانی از شروع عملیات حج تا چهارشنبه اشاره کرد و گفت: درحال حاضر چهار بیمار در بیمارستان های کشور میزبان و مرکز پزشکی در مدینه تحت درمان قرار دارند .

 

حسینی نژاد نماینده شرکت هوپیمایی ایران ایرهم تعداد زائران ورودی به مدینه تا ظهر روز پنج شنبه را حدود 45 هزار نفر در قالب 197 پرواز و حدود 23 هزار زائربا 100 پرواز از طریق فرودگاه جده عنوان کرد و زمان اتمام پروازهای مدینه قبل را 28 خرداد و جده را دوم تیراعلام کرد.

 

در پایان این جلسه ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص انتقال ساک ها و چمدان های زائران که بعضا با مشکلاتی همراه بوده تذکراتی داد و از مسئولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی خواست که این موارد را آسیب شناسی و از شرکت سرویس دهنده در کشورمیزبان بخواهند که به وظایف و مسئولیت خود عمل نماید.

 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین برمطالبه حقوق زائران از طرف های قرارداد دراجاره هتل ها در کشور میزبان تاکید کرد و لزوم اطلاع رسانی در خصوص رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی را با توجه به شدت گرمای هوا و جلوگیری از انتقال ویروس ضروری دانست.

کد خبر 1273293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha