تقوای الهی سبب اصلاح دنیا و آخرت است/ ایران برای همسایه‌ها؛ امنیت، عزت، قدرت است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه تقوای الهی سبب اصلاح دنیا و آخرت است، گفت: بی برکتی‌ها و کمبودها به دلیل بی تقوایی است. امت اسلامی با تقویت سبک زندگی خود با قرآن و طهارت می تواند از برکات آسمانی و زمینی طبق وعده الهی بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۶ خرداد) در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت همه به تقوای الهی، نبود تقوا را مانند خودروی بدون ترمزی دانست که ته دره سقوط می‌کند.

 

 

وی از تقوا به عنوان سنگر و زره یاد کرد که یاد خدا را در دل زنده نگه می دارد و گفت: اهل تقوا با خدا نفس می‌کشند و با خدا زندگی می‌کنند. انسان های باتقوا همواره خدا را درنظر دارند و به واسطه اینکه یاد خدا در تمامی اوقات با آنهاست می توانند به مدد آن توطئه های شیطان را از خود دور کنند.

 

 

وی با ذکر این تمثیل که زمین شوره زار و درخت خشکیده از نور آفتاب بهره نمی برد، گفت: باید زمینه دریافت الطاف الهی را داشته باشیم، در قرآن آمده حواستان باشد که از صادقین فاصله نگیرید که این صادق مطلق همان معصوم است از این رو برای اینکه مردم گرفتار خطا نشوند باید با امام زمانشان باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه معیت با امام زمان؛ دستور قرآن است، ادامه داد: انسان ها در روز قیامت با امامشان شناخته می شوند از این رو انسان باید از خدا بخواهد که از انسان کامل فاصله نگیرد و در همه شئون مانند امامانش باشد.

 

 

وی با بیان اینکه تقوای الهی سبب اصلاح دنیا و آخرت است، گفت: بی برکتی‌ها و کمبودها به دلیل بی تقوایی است. امت اسلامی با تقویت سبک زندگی خود با قرآن و طهارت می تواند از برکات آسمانی و زمینی طبق وعده الهی بهره ببرد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در حال سپری شدن روزهای پایانی ماه ذی القعده هستیم از این ماه به عنوان یک ماه خاص یاد کرد و با اشاره به ایام شهادت حضرت جواد علیه السلام گفت: این حضرت اولین امامی است که در کودکی شامل ولایت خاصه شد.

 

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به توجه رهبر انقلاب به کانون‌های حساس عزت ملی و اقتدار اسلامی گفت: از جمله مواردی که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است دانش هسته ای کشور است که در همین رابطه شاهد بودیم که نمایشگاهی در حسینیه محل زندگی ایشان برای ارائه دستاوردهای هسته ای برپا شد و این امر حاکی از اهتمام ایشان به این موضوع است.

 

 

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاورهای هسته ای متذکر شد: رهبر معظم انقلاب، پیشرفت‌های هسته‌ای را عامل عزت می‌دادند. ایشان زمان طولانی را برای بازدید وبررسی دستاوردهای هسته ای کشور اختصاص می دهند و در جمع دانشمندان هسته‌ای حضور می یابند؛ علت تمامی این اقدامات این است که ایشان بر این نکته واقف هستند که فرآورده‌های هسته‌ای با بخش بخش زندگی مرتبط است و اهمیت این مورد را نیز در بیانات ایشان در دیدار با دانشمندان هسته ای می بینیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از "اکتشاف" به عنوان یکی از نتایج صنعت هسته‌ای یاد کرد و گفت: کشور ما دارای ذخایر متعدد نفتی و گازی است اما برای اینکه مکان دقیق این ذخایر و منابع را بدانیم می توانیم از دستاوردهای هسته ای بهره ببریم؛ می توانیم با دانش هسته ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را تجسس و بررسی کنیم و مخازن زیرزمینی را کشف و مورد بهره برداری قرار دهیم.

 

 

وی با اشاره به موضوع خشکسالی و کمبود آب در کشور گفت: با استفاده از صنعت هسته ای توانسته ایم در برخی نقاط مانند بوشهر، آب دریا را قابل نوشیدن کنیم. صنعت هسته ای در حوزه پزشکی نیز ثمرات فراوانی برای کشور دارد که در این حوزه نیز توانسته ایم ۵۰  فرآورده را در زمینه‌های تشخیص و درمان سرطان و تولید دارو روانه بازار کنیم.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تصریح این مطلب که صنعت هسته‌ای به کشور آبرو داد، گفت: دانشمندان ما در گذشته حق تحقیق نداشتند. کشورهای استعمارگر نیز به گونه ای کشور ما را تحت سلطه خود داشتند که جمله "نمی توانیم" از سوی هیئت حاکمه و حتی دانشمندان به گوش می رسید؛ مبحث تفکیک سیاست از دیانت نیز همراه مطرح بود اما انقلاب اسلامی؛ تفکر سکولار و الحادی را به شناخت واقعی از دین و تبعیت از خدا تبدیل کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه ایران امروز جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته ای و دفاعی و نظامی است، گفت: ایران با ساخت موشک فتاح به چهارمین قدرت نظامی دنیا تبدیل شده است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به تلاش های دولت سیزدهم در عرصه داخلی و خارجی برای پیشبرد اهداف نظام و تعالی آن اشاره کرد و گفت: این دولت با مشکلات و ناترازی‌هایی مواجه بود که هنوز هم برخی مشکلات وجود دارد اما رییس دولت سیزدهم پرچم جهاد را در دست گرفته است.

 

 

وی با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به آمریکای لاتین گفت: دیپلماسی همسایگی و سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده پیام‌های بسیاری دارد. زمان ورود رییس جمهور به ونزوئلا سرود «ای ایران» خوانده شد که نشان از احترام این کشور به ملت و رئیس‌جمهور ما دارد.

 

 

امام جمعه موقت تهران درباره سیاست های خارجی دولت در خصوص تعامل با همسایگان به برقراری ارتباط دوباره عربستان با ایران اشاره کرد و گفت: عربستان و برخی دیگر از کشورها که با ایران فاصله داشتند این امر برایشان به اثبات رسیده است که ایران برای همسایه‌ها امنیت، عزت، قدرت است. تعامل با ایران باعث می شود تا نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداشته باشند.

 

 

کد خبر 1273297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha