صنعت هسته ای کلید پیشرفت کشور است/ صنعت خودروسازی با همت جوانان مومن و متعهد متحول شود

حجت الاسلام میثم تارم یکی از استفاده های صنعت هسته ای را تولید برق سالم و پایدار دانست و افزود: ولی امر مسلمین در دیدار با جامعه هسته ای در هفته ای که گذشت، فرمودند؛ کلید پیشرفت کشور صنعت هسته ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۶ خرداد ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امیدواریم مردم در این سال های خشکسالی و در این فصل گرما با رعایت مصرف برق هم از قطع برق جلوگیری کنند و هم از جوایزی که وزارت نیرو برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته، بهره مند شوند.

 


امام جمعه جیرفت یکی از استفاده های صنعت هسته ای را تولید برق سالم و پایدار دانست و افزود: ولی امر مسلمین در دیدار با جامعه هسته ای در هفته ای که گذشت، فرمودند؛ کلید پیشرفت کشور صنعت هسته ای است.

 


وی بیان کرد: امروز ما و جهان با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب در تولید برق با مشکل روبرو هستیم و یکی مطمئن ترین و پایدار ترین شیوه های تولید برق، صنعت هسته ای است.

 


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: صنعت هسته ای بسیاری از مشکلات ما در زمینه های پزشکی، کشاورزی، داروسازی و غیره را برطرف می کند بنابراین صنعت هسته ای کلید پیشرفت کشور است.

 


خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: به فرموده ولی امر مسلمین ما هرگز به دنبال استفاده نامشروع و غیر شرعی از صنعت هسته ای نیستیم چرا که استفاده نامشروع بر خلاف دین و آموزه های دینی ما، اعتقادات و قرآن کریم است و ما از کسی ترسی نداریم.

 


وی عنوان کرد: تنوع و فراوانی کاربردها و گسترده کارایی صنعت هسته ای در تسهیل زیست انسانی و بهره وری بهتر در استفاده از مواهب الهی و طبیعی زمینه بهره مندی بیشتر، بهتر و ارزان تر و به صرفه تر را برای دولت ها و ملت ها فراهم می کند.

 


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نقش صنعت هسته ای و دستیابی ایران به دانش هسته ای به عنوان یک دانش صف شکن و بن بست شکن، نادرستی و ابطال نظریه و گذاره غلط ما نمی توانیم را بیش از پیش ثابت کرد و نشان داد که جوانان ما توانستند در صنعت هسته ای به جمع چند کشور محدود و اندک جهان بپیوندند.

 


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: «ما می توانیم» همان اصلی است که امام راحل بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به جوانان ما تفهیم کرد.

 


وی پیشرفت های صنعتی را مصداق روشن بر توانایی و قدرت ما دانست و خاطرنشان کرد: بومی سازی صنعت هسته ای علی رغم همه موانع و سنگ اندازی های دشمنان در راس آنها آمریکا و اسرائیل، یک شکست بسیار بزرگی برای دشمنان و یک پیروزی بسیار بزرگی برای انقلاب اسلامی و جوانان دانشمند این مرکز و بوم است.

 


حجت الاسلام تارم با بیان اینکه ما می توانیم به هر آنچه که اراده کنیم دست یابیم، تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی می فرمایند؛ بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته ای نشان دهنده ناکامی غرب و تحقیر غربگرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

 


خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: جوانان ما می توانند و هوا و فضای نیروهای مسلح و سپاه اثبات کردند که ما می توانیم البته در بخش هایی همچون صنعت خودروسازی که شاهد رکود و عدم پیشرفت هستیم باید با توجه به پیشرفت های هسته ای و صنایع دفاعی و هوا و فضا، صنعت خودروسازی با همت جوانان مومن و متعهد متحول شود و قطعا این کار شدنی است.

 


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، اظهار کرد: ایشان مردی دانشمند، هنرمند، متخصص، متعهد و یار و یاور امام راحل بودند.

 


حجت الاسلام تارم ادامه داد: شهید چمران همواره در فکر مستضعفین بود و خدمات شایسته ای در جنوب لبنان برای مستضعفین آنجا انجام داد و اقدامات شایسته او در هشت سال دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

 


امام جمعه جیرفت با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی، عنوان کرد: جهاد سازندگی الگوی مدیریت جهادی است هر چند جهاد سازندگی به تعبیری جوانمرگ شد اما همان مدت ۲۱ سالی که وجود داشت شیوه اقدامات آن و جوانان جهادی درس هایی برای امروز و فردای ما است.

 


وی گفت: اخلاص جهادگران و اقداماتی که با دست خالی انجام داده و همچنین اقداماتی که این سنگرسازان بی سنگر در جبهه ها انجام دادند برای ما درس های فراوانی دارد.

کد خبر 1273302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha