نشر نسل بسیار گسترده در جهان ثمره ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است

حجت الاسلام لیوانی گفت: امروز با ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) نسل بسیار گسترده‌ای در سراسر گیتی نشر پیدا کرده که در همه دنیا حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی ظهر امروز (جمعه 26 خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روز (سه شنبه 30 خرداد)، گفت: این دو بزرگوار الگوی مسلمانان در همه دوره ها به شمار می روند.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: امروز با ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) نسل بسیار گسترده‌ای در سراسر گیتی نشر پیدا کرده که در همه دنیا حضور دارند.

 

وی ادامه داد: امروز نسل خاندان اهل بیت (ع) و دوستداران آنان در سراسر جهان در حال افزایش است.

 

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به سالروز شهادت جوادالائمه امام نهم(ع) شیعیان، گفت: این امام بزرگوار همیشه مردم را به ساده زیستی تشویق می کردند و افراد را از ریاکاری و نقاق دور نگه می دداشت.

 

وی با اشاره به سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی در روز (یکشنبه 29 خرداد)، افزود: ایشان در بیداری جوانان در آن دوره نقش بسیاری داشته است.

 

امام جمعه موقت گرگان به 30 خرداد، سالروز شهادت زائران در حرم امام هشتم(ع) در سال 1373 هم اشاره کرد و گفت: با جنایت آمریکا زائران حرم امام رضا(ع) به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: روز (چهارشنبه 31 خرداد) سالروز شهادت دکتر چمران در سال 1360 است، مردی عارف و دلباخته امام(ره) و انقلاب اسلامی که خدمات بسیاری برای آموزش مبارزان در ایران و لبنان انجام دادند.

 

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به اول تیر، سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، گفت: به فرمام امام راحل در اول تیر 1360 سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد، همچنین اول تیر آغاز هفته قوه قضائیه بعه شمار می رود.

 

وی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در آب از هفته آینده، افزود: همه کشورهای جهان سال به سال به سوی کم آبی می روند و با کاهش بارش باران برخی از کشورها با کمبود آب مواجه هستند.

 

امام جمعه موقت گرگان اظهارداشت: کشور ما هم دچار چنین مشکلی شده و چاره ای جز صرفه جویی نیست، اگر صرفه جویی نکنیم حتما با مشکل مواجه می شویم.

 

وی تاکید کرد: همه مردم در مصرف آب صرفه جویی و مراعات کنند تا همه بتوانند از آب به اندازه ضرورت استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1273303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha