مردمی سازی اقتصاد کشور را متحول می کند

آیت الله دژکام گفت: اگر می‌خواهیم اقتصادی مقاوم داشته باشیم طبیعتا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نقش آفرینی مردم در اقتصاد بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز جمعه (۲۶ خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امروز یادآور شهادت چند شهید گرانقدر و عظیم الشأن در تاریخ انقلاب اسلامی است.شهدای موتلفه اسلام که در سال ۱۳۴۴ به دستور رژیم غاصب و ظالم پهلوی به شهادت رسیدند.بزرگمردانی بودند که هر کدام برای اینکه الگوی ما باشند باید درباره‌اش بحث شود.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید از الگوهای جاودانه زن در اسلام که حضور اجتماعی دارد و از حق مسلم خود و بچه‌هایش دفاع می‌کند اما حجاب و عفتش را می پاید، پند بگیریم، افزود: زن مسلمان همیشه دلگرمی مردان برای خدمت به اسلام و دین بوده است اما با حفظ حیا، حجاب و عفیف خودش؛ این مسیر را بانوان سربلند کشور ما ادامه خواهند داد و آنهایی که غیر از این رفتار می‌کنند خدا هدایتشان کند. 

 

وی بیان کرد: با اشاره به اینکه در جامعه کسانی که قدر خودشان را نمی دانند و خانمی که سربرهنه بیرون می آید و قدر خود را ضایع می‌کند و گوهر خود را می‌شکند؛ می‌گویند که دیگران نگاه نکنند.آنکه با تقوا است که نگاه نمی‌کند اما آنکه بی‌تقوا است گرگ است و حیثیتت را لکه دار می‌کند و جایگاهت را به زمین می زند.

 

دژکام با اشاره به روز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام، خاطرنشان کرد: ما مواجه هستیم با اینکه یک کارهایی در کشور باید با همان سبک جهادی انجام شود از جمله مردمی‌سازی اقتصاد که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند. اگر می‌خواهیم اقتصادی مقاوم داشته باشیم طبیعتا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نقش آفرینی مردم در اقتصاد بیشتر شود که اگر اقتصاد جنبه دولتی داشته باشد یا قسمت اعظم اقتصاد دولتی باشد دشمن راحت‌تر ضربه می‌زند اما اگر ملت همه درگیر فعالیت اقتصادی هستند دشمن کجا را بزند؟

 

وی با تاکید بر اینکه در خصوص مردمی سازی اقتصاد جهاد سازندگی می‌تواند نقش داشته باشد، گفت: اگر بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی هم به میدان بیایند، استان در این زمینه رونق می گیرد. لازمه‌ اش این است زنجیره تولید شکل بگیرد و بدانند خریدار دارند ولی می‌شود کار کرد. 

 

کد خبر 1273318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha