صنعت هسته ای امروز مایه آبروی کشور اسلامی است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: صنعت هسته ای امروز مایه آبروی کشور اسلامی است، وجود صنعت هسته ای است اگر صنعت هسته ای کنار رود تحریم ها برداشته خواهد شد ولی هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: بحث ما راجع به اهمیت امید در زندگی بود امروز به یکی از عوامل ایجاد نا امیدی اشاره خواهم کرد از آیات متعدد می‌توان فهمید که وجود مشکلات در مسیر زندگی باعث نا امیدی می‌گردد مثلا در آيه ۳۶ سوره روم آمده است، همین که بخاطر عملکرد خود صدمه ای به آنان برسد نا امید می‌شوند، طبق این آیه شریفه ناگواری بوجود آمده توسط خود انسان مایه نا امیدی می‌گردد ‌
وی گفت: نکته دیگر در ایجاد روحیه ناامیدی شمردن کاستی ها و نواقص در زندگی می‌باشد، این امر باعث می‌شود تا انسان نتواند فشار بوجود آمده را تحمل کند لذا آینده را تاریک می‌بیند و در نتیجه از حرکت می ایستد.
امام جمعه خیرآباد افزود: برای حل این مشکل، ذکر چند نکته ضروری می‌باشد، اولا مشکلات موجود در دنیا یک امر طبیعی است و جزء زندگی دنیا است و کسی از آن مستثنی نیست، آیه سوره بلد به همین نکته اشاره دارد (لقد خلقنا الانسان في کبد )به تحقیق ما انسان را در سختی آفریدیم.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: انسان باید همواره داشته های خود را مورد ارزیابی قرار دهد، در آیات گوناگون خداوند به پیامبر خود دستور می‌دهد که نعمت های الهی را یاد آوری کن زیرا یاد آوردن داشته ها موجب تزریق روحیه امید به آینده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از ترفندهای نظام سلطه نشان دادن نقاط کشور به‌عنوان نقاط دردسر ساز برای ملت است،گفه: یکی از این نقاط قوت، صنعت هسته ای است، امروز در دنیا کشورهای معدودی هستند که از این صنعت پرفایده بهره مند هستند و اجازه ورود دیگر کشورها را به این صنعت نمیدهند، جمهوری اسلامی یکی از کشورهایی است که وارد این منطقه ممنوعه گردید، لذا مورد غضب غرب و استکبار قرار گرفت.
خطیب جمعه خیرآباد افزود: استکبار برای آنکه این صنعت را از ما بگیرد به بهانه آنکه ایران اسلامی قصد ساخت بمب اتم دارد کشور ما را تحریم کرد و با تبلیغات رسانه ای خود اینگونه القاء کرد که علت تحریم ها، وجود صنعت هسته ای است اگر صنعت هسته ای کنار رود تحریم ها برداشته خواهد شد، سال‌ها مسؤولان نظام بر سر صنعت هسته ای مذاکره کردند و این صنعت را تقریبا تعطیل کردند اما تحریم ها بر طرف نشد.
حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: صنعت هسته ای امروز مایه آبروی کشور اسلامی است زیرا علم این صنعت فقط در اختیار چند کشور است که بعضی از آنها این علم را از دیگر کشور ها ربوده است اما دانشمندان جوان ما خود آن را علی‌رغم تحریم ها بدست آوردند.
وی گفت: صنعت هسته ای روحیه استضعاف را باطل کرد زیرا به ما قبولانده بودند و ما پذیرفته بودیم که ما قادر بر هیچ کار علمی و فنی و صنعتی نیستیم و باید دیگران در اختیار ما قرار دهند اما صنعت هسته ای نشان داد ما قادر بر انجام هر کاری هستیم.
امام جمعه خیرآباد گفت: امروز صنعت هسته ای یکی از مولفه های قدرت است ما با استفاده از این صنعت هم در عرصه علمی و هم در عرصه های دیگر قدرتمند شده ایم.
حجت الاسلام طزری افزود: صنعت هسته ای در بخش‌های مختلف کارایی و قابل استفاده است مثلا امروز در تشخیص سرطان و بیماری‌های صعب العلاج و تولید داروها از صنعت هسته ای استفاده می‌شود، مهم‌ترین خدمات دانش هسته‌ای در بخش کشاورزی در مقابله با آفات کشاورزی، آفت‌زدایی از غلات، مواد غذایی و افزایش ماندگاری آنها می‌باشد، استفاده از دانش هسته‌ای در بخش معدن، صنایع نفت، پتروشیمی و استفاده از آن در کشف معادن اورانیوم و کشف چاه‌های نفت با استفاده از ژئوفیزیک هوابرد یکی از دستاوردهای علمی مهم است.
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به سه کشور آمریکای لاتین، گفت: در چند روز گذشته ریاست محترم جمهور به سه کشور ونزوئلا و کوبا و نیکاراگوئه  سفر کردند این سفر جدای آنکه باعث اتحاد و تقویت بیشتر کشورهای مخالف نظام سلطه خصوصا آمریکا شد دستاوردهای اقتصادی مهمی برای کشور ما در بر داشت.
امام جمعه خیرآباد گفت: پیشرفت کوبا به عنوان یکی از کشور‌های همیشه همراه جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و دارو می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های حاصل از تحریم‌ها علیه دو کشور را خنثی کند، همکاری‌های کوبا و ایران در حوزه بیوتکنولوژی و تولیدات دارویی ظرفیت بسیار بالایی برای گسترش دارد و بازار تشنه این کشور می‌تواند عرصه عرضه تولیدات ایرانی به ویژه محصولاتی مانند کالا‌های پتروشیمی، کود شیمیایی، مواد غذایی مانند لبنی و شیلاتی باشد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ایران در بخش انرژی کوبا و واردات مواد معدنی به‌ویژه نیکل و روی، توتون و تنباکو و دارو‌های خاص و مکمل از کوبا می‌تواند نیاز‌های ایران را در این زمینه رفع کند.

حجت الاسلام طزری گفت: در ارتباط با ونزوئلا نیز که باید گفت که ایران پیشتر در حوزه‌هایی چون انرژی، تولید مشترک خودرو، ایجاد کارخانه سیمان، کارخانه صنایع لبنی و کارخانه خانه‌سازی با هدف تولید انبوه مسکن با ونزوئلا همکاری کرده بود، اما قطار همکاری‌های تهران- کاراکاس با امضای اسناد راهبردی بلندمدت 20 ساله بین دو کشور سرعت گرفته‌است که انتظار می‌رود در جریان این سفر بر سرعت این قطار افزوده‌ شود.
 

کد خبر 1273319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha