محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

محفل انس با قرآن به همراه تقدیر از مقام آوران قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محفل انس با قرآن به همراه تقدیر از مقام آوران قرآنی با حضور رئیس دانشگاه، سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و جمعی از مسئولین در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

 

در ادامه این آیین، حاضرین از تلاوت زیبا و دلنشین استاد حمیدرضا احمدی وفا قاری بین المللی کشور بهره مند شدند.

 

در بخش دیگری از این مراسم مصطفی اصفهانیان استاد برجسته و حافظ بین المللی قرآن به بیان خاطراتی از اعزام به حج تمتع در سال ۸۵ به همراه گروه قاریان و حافظان قرآن پرداخت و به پرسش های حضار پاسخ داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) فرمودند «اگر قرآن نبود باب معرفت الله بر بشر بسته می شد» لذا اگر قرآن نبود انسان نمی توانست درباره خدا، شناختی پیدا کند.

 

دکتر کورش ساکی، با بیان نکاتی از کتاب خاطرات مستر همفر، که مستر همفر سرگذشت خود را به عنوان یک جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی، جهت خدمت رسانی به اهداف استعماری انگلیس بازگو می‌کند، از مهم ترین اهداف همفر را به وجود آوردن تشکیک در قرآن بازگو کرد و اظهار داشت: با خواست و اراده خداوند متعال امروز قرآن بدون هیچ تغییری در اختیار مسلمانان است.

 

حجت الاسلام عباس ابن علی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم در این مراسم، گفت: معرفی دانشگاه به عنوان برتر قرآنی موجب افتخار و مباهات برای همه است.

 

دکتر اعظم باقری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در این مراسم اظهار داشت: امیدآفرینی و نشاط در جامعه وظیفه ماست و ما باید قرآن را به عنوان منبع امید آفرینی و نشاط به جوانانمان بشناسانیم.

 

همچنین در این برنامه، آئین پرچم گردانی پرچم حرم مطهر امام رضا علیه السلام توسط خادمیاران برگزار  و صلوات خاصه ایشان قرائت شد.

 

برپایی ایستگاه رنگ آمیزی نقاشی ویژه کودکان، برگزاری نمایشگاه کتاب با ۱۰ در صد تخفیف، ثبت نام دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری نظام سلامت سیمرغ، پخش کلیپ از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره قرآنی و ... از برنامه های جانبی این محفل بود.

 

 در پایان جلسه از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. 

کد خبر 1273339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha