از اجرای طرح ترنم بهشتی برای مادران تا دوره‌های آموزش کنشگران  زیست عفیفانه

بصیری‌‌پور از اجرای طرح ترنم بهشتی برای مادران و کودکان دارای فرزند زیر ۶ سال و دوره‌های آموزش کنشگران حجاب و عفاف و زیست عفیفانه همزمان با ایام اوقات فراغت تابستان در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران استان خراسان جنوبی خبر داد.

فاطمه بصیری‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت بسیج جامعه زنان در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران گفت: برنامه‌های اوقات فراغت با همکاری معاونت‌ها و نواحی مقاومت بسیج سطح استان از تیرماه ۱۴۰۲ در سطح پایگاه‌های بسیج خواهران برگزار می‌شود.


مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی از اجرای طرح ترنم بهشتی برای مادران و کودکان دارای فرزند زیر ۶ سال خبر داد و افزود: ترنم بهشتی بر سه محور اصلی تربیت و آموزش مادران برای سبک زندگی اسلامی ایرانی، ارتقا توانمندی مادران در ارتباط با همسر و همسرداری و ارتقا توانمندی‌های مادران برای تربیت کودک استوار است که به نوبه خود نقش بسیار مؤثری در تربیت نسل آینده کشور و ارتقا رفتارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد داشت.


وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش کنشگران حجاب و عفاف و زیست عفیفانه در ایام تابستان، ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و کارگاه‌های مهارت‌های رفتاری در تحکیم بنیان خانواده (روابط همسران، والدین و فرزندان، مادرانه و دخترانه) پیش‌بینی شده است.


وی به برگزاری مسابقات فرهنگی، کلاس‌های ورزشی و بازی‌های بومی محلی در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: کلاس‌های تقویتی تحصیلی ویژه دختران و دوره‌های آموزشی حفظ تجوید روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد سطح استان است.


مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزشی اشتغال خرد خانگی در قالب طرح فدک خبر داد و تصریح کرد: طرح کارآفرینی و اشتغالزایی فدک با هدف توانمندسازی زنان در حوزه تولید و اشتغال تدوین و ابلاغ شد که توانسته است بسیاری از بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار را با مهارت‌افزایی، صاحب شغل کند.


بصیری‌پور بیان کرد: آموزش‌های هنری و صنایع دستی بومی مناطق در رشته های مختلف از جمله برنامه‌های کلاس‌های اوقات فراغت در سطح پایگاه‌های بسیج خواهران استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی در تابستان امسال، افزود: همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی بانوان تمدن‌ساز، اجرای پاتوق‌های معرفتی دخترانه و نشست‌های جهاد تبیین از مهمترین برنامه های اوقات فراغت امسال است.



مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در طرح اوقات فراغت تابستانی امسال خانه بازی کودکان در قالب مهد محله ایجاد و برنامه‌های مختلف تربیتی ویژه نونهالان بسیج اجرا خواهد شد.

 

 


 

کد خبر 1273348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha