پیشرفت های بشری در ابعاد مختلف مرهون کتابخوانی و مطالعه است

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت ها برای گسترش و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده شود، گفت: پیشرفت های بشری در ابعاد مختلف مرهون کتابخوانی و مطالعه است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در گفت وگو با خرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به فرصت برگزاری دوازدهمین دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهارداشت: این جشنواره  فرصتی مغتنم برای گسترش فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع) و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی است.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به سخنی از امام رضا (ع) «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا، یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا».، رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى‌کردند، افزود: توجه به سخنان و سیره مبارک معصومین(ع)، می‌تواند بهترین الگو و راهنمای ما در مسیر زندگی باشد.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که به سیره ائمه اطهار توجه و عنایت داشته باشیم از انحراف ها و گمراهی ها در امان خواهیم ماند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آیات بسیاری از وحی الهی و سنت انبیا و اولیا (ع) تاکید بر کتاب و کتابخوانی دارند و همچنین این امر مهم مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، عنوان کرد: انس مردم با کتاب در جامعه گامی موثر در شکوفایی و رشد فرهنگ آن جامعه است و پیشرفت های بشری در ابعاد مختلف مرهون کتابخوانی و مطالعه است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از تمامی امکانات استفاده کرد تا مردم عزیز ما با کتاب انس بیشتری داشته ‌باشند، خاطرنشان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که مزین به نام مبارک علی بن موسی الرضا(ع) است فرصتی مغتنم است تا فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع) و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی گسترش یابد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: امید است با بهره مندی از ظرفیت برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بتوانیم زمینه تعمیق باورهای رضوی را در جامعه فراهم کنیم.

 

کد خبر 1273404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha