ائمه جمعه نقش مهمی در حفظ وحدت در جامعه و ترویج آن دارند

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: ائمه جمعه و جماعات و طلاب نقش مهمی در حفظ وحدت در جامعه و ترویج آن دارند و باید با بصیرت و آگاهی در این عرصه گام بردارند .

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان ،گفت: حفظ وحدت در بین مذاهب اسلامی برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب بسیار واجب و ضروری است .

 

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود:حفظ وحدت در صدر اسلام، موجب انسجام و فشردگى مسلمانان شد. آن‏ها در پرتو همين همدلى و هماهنگى توانستند بر خيل دشمنان مختلف فائق آيند و به امتيازات فوق‏ العاده دست ‏يازند، چرا كه قرآن به آن‏ها فرموده بود: «واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم اذ كنتم اعداء فالف بين قلوبكم فاصبحتم بنعمته اخوانا; و همگى به ريسمان خدا (قرآن و اسلام و هرگونه وسيله رحمت) چنگ زنيد و پراكنده نشويد، و نعمت ‏خدا را بر خود به ياد آوريد كه چگونه دشمن يكديگر بوديد، و او ميان شما الفت ايجاد كرد، و به بركت نعمت او برادر شديد» .

 

وی با اشاره به اینکه رعايت ‏حفظ اتحاد، ارزش بسيار عميق و مهمى است كه پيامبر (ص) و امامان (ع) ما را به آن دعوت كرده ‏اند،خاطر نشان کرد: گناه تفرقه افكنى و پراكندگى به قدرى بزرگ است كه به مناديان و پديد آورندگان آن به شدت هشدار داده شده، تا مسلمانان با اظهار تنفر از آن‏ها و از هرگونه تفرقه‏ افكنى، عوامل اختلاف را از جامعه خود طرد كرده و براى حفظ وحدت خود، از هيچ گونه كوششى دريغ نکردند.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار کرد: وحدت و يك پارچگى اثر معجز آميزى در پيشرفت اهداف، و سربلندى و پيروزى اجتماعات دارد، و در بقاى نظام و انقلاب اسلامى، پس از مساله اصل اسلام ناب، و اصل ولايت و رهبرى صحيح، هيچ موضوعى هم چون اتحاد و انسجام اقوام و ملت‏ ها اثربخش نيست، وحدت كلمه و همدلى و همرنگى مسلمانان صدر اسلام، شاگردان پيامبر (ص) اثر به سزايى در پيشرفت‏ ها و فتوحات شگفت ‏انگيز اسلام داشت، چرا كه آن‏ها به سخن پيامبر (ص) دل داده بودند كه فرموده بود: «المؤمن للمؤمن كالبنيان يشيد بعضه بعضا؛ افراد با ايمان نسبت ‏به يكديگر همانند اجزاى يك ساختمانند كه هر جزيى از آن، جزء ديگر را محكم مى‏ كند».

 

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همواره حفظ وحدت و همدلی میان مسلمانان، مورد تاکید امام خمینی(ره) ورهبر معظم انقلاب بوده است به طوری که از رهبر انقلاب گرفته تا همه مسولان پیوسته تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان، باید ایجاد و عوامل تفرقه خشکانده شود. با توجه به تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام، بیشتر علمای سنی و شیعه بر وحدت اسلامی تأکید کرده اند.

 

وی در پایان افزود: منظور از وحدت شيعه و سني، کنار گذاشتن مسائل اختلافي و تکيه بر مشترکات و مبنا قراردادن آنها در تعامل با يکديگر و درمسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بين المللي است. به گونه اي که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهيز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند. 

 

کد خبر 1273457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha