یک هفته معنوی در آستان علی بن حمزه(ع)/ از آیین سوگواری امام جواد(ع) تا زمزمه دعای ندبه

آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) این هفته نیز همچون هفته های گذشته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) در طول هفته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است. بر اساس برنامه ریزی ها، شنبه 27 خردادماه شب زیارتی علی بن حمزه(ع) برنامه مناجات خوانی و قرائت دعای توسل برگزار می شود. این برنامه با نوای مجتبی زارعی ذاکر اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا صورت می گیرد.

 

آیین سوگواری سالروز شهادت امام جواد(ع) نیز برنامه دیگری است که در این آستان مقدس در روز یکشنبه 28 خردادماه برگزار می شود. این آیین با سخنرانی حجت الاسلام رضایی و مرثیه خوانی امیر رستگار پس از اقامه نماز مغرب و عشا انجام می شود.

 

همچنین مراسم روضه خوانی ظهر شهادت امام جواد(ع) با نوای عباس صف شکن در بین الصلاتین ظهر و قرائت زیارت عاشورا با نوای علیرضا اسلامی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در روز دوشنبه 29 خردادماه برگزار می شود.

 

روز سه شنبه 30 خرداد و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) آیین جشنی در آستان مقدس علی بن حمزه(ع) برگزار و در آن محمدرضا فرخی مدیحه سرایی و شعرخوانی می کند.

 

قرائت زیارت آل یاسین نیز برنامه دیگر این آستان مقدس است که روز چهارشنبه 31 خردادماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا با نوای عباس صف شکن ذاکر اهل بیت(ع) زمزمه می شود.

 

برگزاری دعای پرفیض کمیل با نوای امیر راستی و دعای ندبه با نوای محمد نجفی نیز دیگر برنامه های آستان مقدس علی بن حمزه(ع) در روزهای پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و صبح جمعه است. همچنین موضوع سخنرانی دعای ندبه این هفته به «شاخصه های زندگی مهدوی» اختصاص دارد که از زبان حجت الاسلام عبودی جاری می شود.

 

 

کد خبر 1273461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha