نهبندان نیازمند نقشه فرهنگی است

حجت الاسلام نجمی‌پور گفت: باید برای نهبندان نقشه فرهنگی تهیه و اجرا کنیم تا آسیب های اجتماعی شهرستان کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی‌پور –امام جمعه نهبندان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مورد توجه است و سیاست گذاری و نظارت بر مسائل فرهنگی کلان کشور در این شورا انجام می‌شود.

 

وی درخصوص اهمیت فرهنگ، گفت: رهبری مسائل فرهنگی را همانند اکسیژن برای انسان می دانند لذا آسیب های اجتماعی شهرستان باید رصد و برای آن در شورا برنامه ریزی شود.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه در حوزه طلاق، قاچاق سوخت، اعتیاد و سایر نیاز به صیانت و راهبرد فرهنگی داریم،  گفت: تعامل با نهادها در شورای فرهنگ عمومی مهم است و باید برای نهبندان نقشه فرهنگی تهیه و اجرا کنیم تا آسیب های اجتماعی شهرستان کم شود.

 

وی عنوان کرد: ضرورت تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی به صورت ماهانه مهم است و اعضای اصلی باید در این جلسه باید خود حضور داشته باشند و در دبیرخانه آن کار کارشناسی باید تقویت شود.

 

امام جمعه نهبندان نهبندان خواستار نشست نخبگانی در نهبندان برای بزرگداشت روز نهبندان شد و افزود: معرفی الگوهای برتر و مشاهیر شهرستان نهبندان در حوزه های مختلف در روز نهبندان در دستور کار باشد.

 

وی افزود: خواسته های مردم باید از مسئولان در روز نهبندان با در نظر گرفتن اولویت ها بیان شود.

 

امام‌جمعه نهبندان با اشاره به تاکید رهبری بر توجه مسئولان به نهبندان گفت: توجه کامل به نهبندان با وجود تاکید رهبری انجام نشده است،  لذا این مهم باید در روز نهبندان تاکید شود.

 

ابوالفضل ایروانی - فرماندار نهبندان هم در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: هرگونه مسئله در شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک طرح نوشته شود؛ امروز دو طرح کاهش آسیب های اجتماعی روستای چاهداشی و برنامه مسجد محوری و محله گردی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مصوب و اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه این دو طرح در اختیار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد،  افزود: برای روز نهبندان باید برنامه‌ریزی شود چراکه در هفته دولت هم در این روز قرار داریم، رهبری بر تزریق امید در جامعه تاکید کرده اند و قرار است با این جمله رهبری،  امید را به مردم تزریق کنند.

 

وی تصریح کرد: پروژه های فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی نهبندان باید در برنامه‌های هفته دولت پر رنگ به مردم معرفی شود.

 

ایروانی افزود: کمیته های بزرگداشت روز نهبندان تشکیل شده و برای دیدار نخبگان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برنامه ریزی می شود.

 

وی در پایان خواستار برگزاری مراسم هفته ای روز نهبندان برای برون رفت مسائل  شد. 

 

 

کد خبر 1273464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha