آمادگی کامل اورژانس کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

میعادفر، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، اورژانس کشور آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرزها و مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان؛ جعفر میعادفر امروز (شنبه ۲۷ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه آبادان که در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگراز شد، با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های اورژانس استان‌های کشور در ایام اربعین حسینی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اربعین سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش چشمگیری داشته باشد، سازمان اورژانس کشور آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران حسینی را دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور، از بازدید ۶ مرز محل تردد زائران اربعین حسینی به منظور رفع چالش‌های سال گذشته خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، خدمت رسانی اورژانس به زائران اربعین در مرزها و مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال با گرما و شرجی رو به رو هستیم و احتمال گرما زدگی زائران وجود دارد، تصریح کرد: احداث اتاق‌های سرد به ویژه در استان خوزستان از راهکارهای سازمان اورژانس با گرمازدگی زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

میعادفر همچنین به استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای محل تردد زائران اربعین حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر این خدمت نیز مراکز ثابت استفاده از اتوبوس آمبولانس و درمانگاه‌های سیار از دیگر خدمات سازمان اورژانس کشور برای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه زائران اربعین حسینی که از نقاط مختلف کشور وارد مرزهای منتهی به کربلا می‌شوند تا زمان خروج از مرزها می توانند از خدمات اورژانس استفاده کنند، گفت: تمامی مراکز فوریت‌های پزشکی استان‌های کشور با استفاده از نیروهای تخصصی، بهداشتی و اورژانسی با امکانات خود در مرزهای ۶ گانه در ایام اربعین حسینی مستقر می شوند و به زوار خدمات رسانی می کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور، میزان خدمت‌رسانی به زائران را منطبق با تردد آنان خواند و تاکید کرد: در هرجا و هر کدام از مرزها نیاز فوری وجود داشت عوامل اورژانس به سرعت وارد عمل خواهند شد.

کد خبر 1273468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha