گلایه‌های تند و تیز معاون استاندار از بی‌عملی برخی مدیران در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها/ شتاب‌دهنده‌های تخصصی  در استان ایجاد شود

دهنوی با انتقاد از برخی مدیرانی که نگاه نوآورانه و دانش‌بنیان ندارند، گفت: این مدیران درگیر روزمرگی هستند و اگر نمی‌توانند خود را با حاکمیت هماهنگ کنند، بهتر است خودشان و ما را راحت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمحمد دهنوی در نخستین جلسه اقتصاد دانش‌بنیان استان با انتقاد و گلایه از برخی مدیرانی که نگاه نوآورانه‌ و دانش‌بنیان ندارند، اظهارکرد: برخی از مدیرانی که به‌طور ذاتی باید از نگاه سنتی به سمت نگاه‌های نوآورانه و دانش‌بنیان حرکت کنند، متاسفانه وقتی برای این موضوع نمی‌گذارند و درگیر روزمرگی هستند. با اینکه در جلسات مختلف این موارد را بازگو کردیم اما برخی از این مدیران نتوانستند خود را با ساز مدیران ارشد استانی هماهنگ کنند. البته صبر ما هم حدی دارد و این آخرین بار خواهد بود که اینگونه با این دسته از مدیران صحبت می‌کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خود را با ساز حاکمیت هماهنگ کنند؛ اگر نمی‌توانند خود را با این ساز کوک شده هماهنگ کنند، خودشان و ما را راحت کنند. ما با کسی تعارف نداریم و در این موضوعات هم صریح و شفاف هستیم.

 

وی ادامه داد: پیگیری برخی کلان پروژه‌ها مانند خلیج گرگان، پتروشیمی، منطقه ازاد اینچه‌برون و ... برای توسعه و آینده استان مهم است اما مهم‌تر از آن نسل سومی از شرکت‌ها و تولیدات هستند که تحت عنوان محصولات فناورانه و دانش‌بنیان رقم می‌خورد. همه تلاش دولت این است که به این بخش کمک کند. مهم‌ترین اتفاق دو سال اخیر اکوسیستم نوآورانه در کشور تحت عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان رقم خورده است.

 

دهنوی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را قانونی کامل و کمک‌کننده به توسعه زیست‌بوم نوآورانه در کشور توصیف کرد و گفت: ما نوآوری و توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان را فقط از پارک علم و فناوری نمی‌خواهیم بلکه همه دستگاه‌ها و مدیران باید پای کار باشند. اما ما از برخی مدیران گلایه داریم، چوب خط تعامل و رفاقت و حرمت نگه‌داشتن‌های ما هم یکجایی پر می‌شود و بیشترین انتقاد را از مدیرانی داریم که در این جلسات شرکت نمی‌کنند.

 

وی با تاکید بر ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی، آبزی‌پروری، صنایع معدنی و ... بر ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی در استان تاکید کرد و افزود: هدفگذاری استان تا پایان سال ایجاد دست‌کم ۵ یا ۶ شتاب‌دهنده تخصصی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بر افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان هم تاکید کرد و گفت: باید تکلیف افزایش سرمایه این صندوق دو تا سه ماه آینده مشخص شود چرا که این صندوق بهترین ابزار اکوسیستم نوآوری و فناوری است.

 

وی همچنین به تدوین سند ائتلافی در زمینه فعالیت‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان اشاره و اظهارکرد: در این سند وظیفه‌مندی دستگاه‌ها باید مشخص و در کمتر از یکماه آینده با حضور استاندار رونمایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

 

کد خبر 1273510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha