بانک ها در پرداخت وام مسکن روستایی تعلل می کنند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: متاسفانه با گذشت سه ماه از سال جدید، بانک های شهرستان در پرداخت وام مسکن روستایی تعلل و کوتاهی کردند.

براتعلی احمدی- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بانک ها از متقاضیانی که برای دریافت وام مسکن روستایی مراجعه می کنند برای ضامن سخت گیری می کند و برخی بانک ها هم نبود اعتبار را بهانه این موضوع عنوان می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: وام مسکن روستایی در بانک های تجارت، ملت، صادرات، ملی، رفاه، ملی، سپه و مسکن قابل دریافت است ولی متاسفانه تعدادی از بانک ها انعقاد قرارداد نبستند و نبود اعتبار، ضامن و غیره باعث تاخیر در بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی شده که در این راستا پیگیری های بسیاری با فرماندار شهرستان انجام شده تا بانک ها نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

 

احمدی عنوان کرد: سهمیه امسال وام بهسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده به بانک های شهرستان، 668 واحد است که برخی از بانک ها همکاری خوبی با مردم نمی کنند و تاکنون از مجموع کل سهمیه، 510 واحد انعقاد قرارداد داشته اند و 158 واحد به دلایل متعدد بانک ها بلاتکلیف مانده است.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان بیان کرد: شروع عملیات ساخت واحدهای روستایی شهرستان از دی ماه سال گذشته بوده که تاکنون 15 مورد موفق به اخذ پایان کار شده و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان امسال 90 درصد موفق به اخذ پایان کار خواهند شد.

 

احمدی بیان کرد: هر واحد مسکونی با زیربنای 60 مترمربع است که دومیلیارد ریال وام با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت 20 ساله و یک میلیارد و 500 میلیون ریال آورده متقاضی است.

کد خبر 1273521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha