خیران برای ساخت مدارس در شیروان ۶۵ میلیارد ریال تعهد کردند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال خیران مدرسه ساز، جهت ساخت مدرسه در شیروان، ۶۵ میلیارد ریال تعهد کردند.

امین فلاح- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اکنون هفت پروژه آموزشی در این شهرستان شامل ساخت مدارس با 23 کلاس درس و سه هزار و 874 متر مربع زیربنا در دست ساخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: ساخت طرح های مزبور از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می شود با تخصیص به موقع اعتبارات تا سال آینده به اتمام برسد.

 

فلاح عنوان کرد: با اتمام طرح های مزبور، 690 دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول در سطح روستا از خدمات و فضای آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: برای ساخت هر طرح آموزشی خیرین یک سوم یا 50 درصد مبلغ کل را متقبل می شوند.

 

فلاح بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال طرح های آموزشی شامل دبستان لیلی پارسایی در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان و هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای فرهاد کمال در شیروان توسط سه خیر به نام افشین پارسایی، پروین و جلیل کمال مورد بهره برداری قرار گرفت که در مجموع شامل 12 کلاس درس با زیربنای دوهزار و 300 مترمربع، محوطه سازی 22 هزار و 250 متر و دیوارکشی به طول 400 متر است.

 

وی افزود: با بهره برداری از طرح های مزبور، 360 دانش آموز شهری و روستایی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم از فضا و خدمات آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1273525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha