برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که نمایندگان حق ورود  در پروژه ها و امور را ندارند

نماینده مردم صومعه سرا در تذکری گفت: برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که از این پس در پروژه ها و امور، نمایندگان حق ورود ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،‌سید کاظم دلخوش اباتری در ادامه جلسه  علنی امروز یکشنبه(۲۸خرداد)  مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 62، 63، 84، 85، 86، 89 قانون اساسی ،‌گفت: به ویژه در اصل 62 و 63 درخصوص مدت نمایندگی مجلس تصریح شده که نمایندگی مجلس 4 سال تمام است. متاسفانه برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که از این پس در پروژه ها و امور، نمایندگان حق ورود ندارند. این خلاف قانون اساسی بوده، چرا که بنده و سایر نمایندگان به عنوان نماینده مجلس تا 7 خرداد سال آینده نماینده هستیم. اگر اینطور باشد دولت نیز سال آینده سال آخر را سپری خواهد کرد و هیچکس نباید به دولت اهمیت دهد!

 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار کرد:  دولت حتما این تذکر را به استاندارانی که نامه اینچنین ابلاغ کرده اند، بدهد چرا که نماینده تا روز آخر نماینده مجلس است. خواهش می کنم شما نیز درخصوص دفاع از حقوق ملت و دفاع از نمایندگان در این رابطه تذکر دهید، چرا که قانون مترقی اساسی کاملا زمان نمایندگی را مشخص کرده و نماینده 3 سال نماینده نیست، بلکه این مدت 4 سال است.

 

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به  این تذکر گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کند، ما مطلع شدیم نامه ای در تاریخ 11 خردادماه با شماره 100016 به استانداری ها و فرمانداری ها ابلاغ شده که این نکته آقای دلخوش در بند 4 آن قید شده است، لذا آقای وحیدی به این نکته توجه کنند تا مشکلی ایجاد نشود. از نمایندگان نیز درخواست می کنم به همین تذکر کفایت کنند و ادامه بحث را من دنبال خواهم کرد.

 

دلخوش نیز در پاسخ به اظهارات رئیس مجلس در دفاع از نمایندگان گفت: از شما تشکر می کنیم که از اقتدار و شأن مجلس دفاع می کنید.

 

قاسم جعفری نماینده دولت نیز  در این رابطه گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

همچنین احمدحسین فلاحی در تذکری و با استناد به ماده (22) آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید در میان مردم حضور داشته باشند و ما نمایندگان در میان مردم حضور داریم. مردم نیز مشکلاتشان را با ما در میان می‌گذارند و آن کسی که باید پاسخگو باشد، دستگاه اجرایی است. همان طور که سایر نمایندگان اشاره کردند برخی استانداران، مدیران را از همراهی با نمایندگان بازمی‌دارند و این باعث می‌شود کار مردم روی زمین بماند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس  با استناد به بند (11) ماده (22) آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حفظ شأن نمایندگان مجلس اظهار کرد: خواهش من این است که به وزیر کشور عنوان شود در خصوص مدیران تعیین تکلیف شود تا بن‌بست ایجاد شده حل شود و تصمیم‌گیری در خصوص مدیران انجام شود. یکی از استان‌هایی که در آن کارها گره خورده ، استان همدان است و کار در این استان پیش نمی‌رود.

کد خبر 1273568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha