داراب میزبان سوگواره شعر «مجتبوی»

دهمین سوگواره شعر «مجتبوی» با حضور شاعران آیینی در شهرستان داراب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، شهرستان داراب، برای دهمین بار میزبان سوگواره شعر «مجتبوی» است که در موضوعات مختلف برگزار می شود.

 

سنت و سیره زندگانی حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ویژگی های اخلاقی آن حضرت با عنایت به احادیث و روایات و کلمات قصار کریم اهل بیت(ع)، بررسی علل و عوامل صلح امام حسن(ع) و دلایل تعیین خراج دارابجرد جهت ارتزاق بازماندگان شهدای جنگ های جمل و صفین با توجه به بند چهارم صلحنامه امام حسن(ع)، پرداختن به تاریخچه اعزام بحیه کلبی از طرف امام حسن(ع) جهت جمع آوری خراج دارابجرد و ارسال به محضر امام و شهادت تنها صحابه پیامبرگرامی اسلام، در این شهرستان بر اساس شواهد تاریخی و سنگ نوشته مقبره آن صحابه بزرگ، سخاوت و شجاعت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت آن امام همام، انتساب داراب به امام حسن مجتبی(ع) و نمایندگی دحیه کلبی انصاری از طرف آن امام در شهرستان داراب. اهمیت حیا و عفاف در مکتب امام حسن مجتبی(ع) موضوعات دهمین سوگواره شعر مجتبوی را تشکیل می دهند.

 

هر شرکت کننده می تواند حداکثر 2 اثر را به دبیرخانه سوگواره ارسال کند. ضمن اینکه تمامی آثار ارسالی باید به صورت تایپ شده و فایل ورد (فونت ب نازنین 14) باشد.

 

هیچ گونه محدودیتی در قالب و سبک اشعار ارسالی وجود ندارد.

 

آثار باید تا 31 تیرماه از طریق نشانی https://darabmojtabavi.ir/ به این سوگواره ادبی ارسال شود.

کد خبر 1273574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha