فراخوان تولید تئاتر صحنه ای  خراسان جنوبی منتشر شد

صابری از فراخوان تولید تئاتر صحنه ای در استان خراسان جنوبی خبرداد و گفت: هنرمندان تا ۱۵ تیرماه مهلت دارند ‌آثار خود را در زمینه های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مرضیه صابری- سرست معاونت امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به انتشار فراخوان تولید تئاتر صحنه ای در استان گفت: این فراخوان از ۲۵ خرداد ماه آغاز و آخرین مهلت ارسال طرح های نمایشی ۱۵ تیرماه اعلام شده است.

 

وی با اشاره به پشتیبانی از تولید نمایشنامه و آثار نمایش صحنه ای در سال جاری افزود: اعتبارات خوبی از محل تبصره 14 برای حوزه جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

 

صابری با بیان اینکه حوزه تئاتر در زمینه جوانی جمعیت تأثیرگذار است، یادآور شد: با توجه به وجود تماشاچی در زمینه تئاتر، هنرمندان می توانند با تولیدات آثار خود، خروجی خوبی داشته باشند.

 

به گفته وی، این اتفاق هنری به همت انجمن نمایش استان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برنامه ریزی شده است و چهار یا پنج اثر برگزیده مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

 

سرست معاونت امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: آثار منتخب با موضوع آسیب های اجتماعی با اولویت جوانی جمعیت با تأیید هیأت انتخاب تا 30 میلیون تومان حمایت می شوند.

 

وی با اشاره به این مهم که دستیابی به ایده های ناب برای تولید و اجرای آثار نمایش صحنه ای در قالب نمایشنامه و اجرای آثار باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: حمایت از هنرمندان و اهمیت بخش جوانی جمعیت در قالب هنر از اهداف پیش رو است.

 

وی با توجه به حضور هنرمندان قوی در استان ابراز امیدواری کرد: با وجود هنرمندان فاخر و قوی، آثار خوب و مناسبی به دبیرخانه برسد.

 

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات پیش روی هنرمندان در سال‌های گذشته، این مهم در قالب هنر و حمایت از هنرمندان در دستور کار قرار گرفت.

 

صابری افزود: در صورت نمایش آثار قوی، اثرهای برگزیده در جشنواره تئاتر فجر نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1273617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha