روابط اجتماعی متولیان مساجد از ارکان اصلی جذب است

حجت الاسلام رنجبر گفت: روابط اجتماعی و میزان ارتباطات متولیان مساجد، از ارکان اصلی جذب به این مراکز دینی و ترویج ارزش ها است.

حجت‌الاسلام «ابراهیم رنجبر» در گردهمایی مدیران ادارات، روحانیون و دبیران ستادهای اقامه نماز ادارات شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: نحوه جذب و ارتباط گیری با جامعه در همه مسائل حئز اهمیت بوده و یکی از مهمترین جلوه های ممتاز در این خصوص، جذب به مساجد است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: روابط اجتماعی و نوع برخورد با دیگران در جذب به مسجد موثر بوده که باید متولیان این مراکز دینی به آن توجه داشته باشند و هر چقدر این رابطه تقویت شود، نتایج آن در حضور مردم مشهود خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در جذب به نماز جماعت ادارات هم باید روحانی و امام جماعت ارتباط با کارمندان برقرار کرده و آنان را در حضور به این فریضه دینی تشویق نماید که روحانیون موفق در این خصوص توانسته اند نماز جماعت پر شکوهی را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به نقش حضور مدیر دستگاه اداری در نماز جماعت گفت: برخی از مدیران نسبت به این مقوله بی توجه و بی دقت هستند که این موضوع در رفتار کارمندان و تقویت نماز اداره نقش دارد.

وی اضافه کرد: به بعضی از مدیران بی توجه به این فریضه تذکر کتبی داده ایم که بی توجهی نسبت به این فریضه و برپایی نماز جماعت نداشته باشند.

 

آموزش ائمه جماعات ادارات

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان یادآورشد: امام جماعت ادارات سراسر استان تحت آموزش قرار می گیرند تا بتوانند در این خصوص برنامه ریزی جدی داشته و با فراگیری مهارت ها نقش کارآمد و موثری را ایفا نمایند.

وی ادامه داد: اولین دوره آموزشی ویژه روحانیون ادارات کل استان اصفهان برگزار شده و ائمه جماعات ادارات شهرستانی نیز به صورت منطقه ای در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

 

به گفته حجت الاسلام رنجبر، در کنار همدیگر باید به کیفیت بخشی برنامه های فرهنگی و جذب نماز کمک کنیم که افزایش دانش و اطلاعات عمومی از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون جز موفق ترین ستادهای استان اصفهان هستند.

 

کد خبر 1273684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha