نمایشگاه مد و لباس با حضور طراحان و تولیدکنندگان کشوری در قزوین برگزار می شود

فائزی از برگزاری نمایشگاه مد و لباس با حضور طراحان و تولیدکنندگان کشوری و استانی در سرای سعدالسلطنه قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین فائزی- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین- در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۲۹خرداد) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: ما معتقد هستیم پوشش خوب، وزین، استاندارد و زیبا پوششی است که مورد تائید شریعت است و چنین پوششی چهار ویژگی باید داشته باشد که شامل زیبا بودن و آراسته بودن، عفیفانه بودن، خوش قیمت بودن، با کیفیت بودن و خوش جنس بودن می شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: همیشه نمی شود به موضوع لباس و پوشش به صورت سلبی نگریست، عمده بانوان و دختران کشور ما، عفیف و پاکدامن هستند و این عفت و پاکدامنی لازمه اش در دسترس بودن لباس خوب با ویژگی های مذکور است.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین دسترسی به لباس خوب، نمره بالایی نمی گیرد، چراکه از گذشته کم کاری هایی شده که نتیجه اش، این شده است که دسترسی به لباس خوب، آسان و مطلوب وجود ندارد و باید این قصورها را جبران کرد، برای این منظور اتفاقات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال انجام است که برگزاری رویداد نمایشگاه مد و لباس یک اقدام کوتاه مدت بوده و لباس هایی با  چهار ویژگی مذکور در این نمایشگاه عرضه می شود.

 

فائزی با بیان اینکه باید برای ذائقه بانوی ایرانی، پوشش خوب و در دسترس تعریف شود، اعلام کرد: در نمایشگاه پیش رو ۵۰ برند ملی از استان های مختلف قم، تهران، کرج، اصفهان، لرستان، همدان، مازندران، مشهد و گلستان خواهند آمد و ۶ برند هم از استان قزوین که همه طراح و تولیدکننده هستند و در مجموع ۶۱ برند در نمایشگاه مد و لباس قزوین حضور پیدا می کنند.

 

وی توضیح داد: کار میان مدت در این حوزه، تأسیس مراکز عرضه پوشاک خوب به صورت دائمی است و امیدواریم با دعوت از بخش خصوصی و تسهیل گری در این بخش، چند فروشگاه پوشش اجتماعی بانوان در استان افتتاح شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کار بلند مدتی که در این حوزه صورت می گیرد، این است که با کمک استانداری قزوین و شرکت شهرک های صنعتی استان مصوب شد در شهرک کاسپین ۲ استان، شهرک صنفی پوشاک ایجاد شود و در آنجا تولیدات خوب ایرانی مستقر شود.

 

وی اظهار کرد: روزانه یک میلیون تردد خودرو در اتوبان قزوین- تهران داریم که ظرفیت بزرگی است و یکی از مصوبات در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان، تأسیس مکانی برای عرضه همین تولیدات در حوزه پوشاک است و پیش بینی می شود بین ۲ تا سه سال آینده شاهد تحق این ساختار و مصوبه در استان قزوین باشیم، بنابراین رویکرد ما ایجابی و اقدام خوب اجتماعی است.

 

فائزی خاطر نشان کرد: نمایشگاه مد و لباس در قزوین به مدت سه روز برگزار می شود که چهارشنبه ۳۱ خرداد این نمایشگاه در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین افتتاح می شود.

 

در ادامه مدیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس اظهار کرد: قزوین یازدهمین استانی است که نمایشگاه مد و لباس در آن برگزار می شود که این نمایشگاه ها با استقبال خوب مردم روبرو شده، برندهایی که در نمایشگاه حضور یافتند، سعی کردند طراحی، کیفیت کار و قیمت مناسب را مدنظر قرار دهند و چادر، عبا، مانتو، لباس کودک، عکس و استوری و غیره در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

 

سعید جام آبادی یادآور شد: ۵ هزار بن تخفیف هم برای استفاده هرچه بیشتر از این نمایشگاه عرضه شده است که هر فرد ۱۲۵ میلیون ریال از تخفیف می تواند بهره مند شود و همچنین تعویض پارچه چادری کهنه را داریم که ۴۰۰ قواره چادری در نمایشگاه اخیر تعویض شد و پیش بینی می شود در استان قزوین هم ۵۰۰ قواره چادر کهنه تعویض شود.

کد خبر 1273706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha