تهیه سند آمایش سرزمین جزو تکالیف وزارت ورزش است

وزیر ورزش با بیان اینکه تهیه سند آمایش سرزمین از تکالیف وزارت ورزش است، گفت: ما در حوزه زیرساخت ها به آنچه که قول دادیم، عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حمید سجادی در جلسه علنی امروز دوشنبه 29 خرداد و در پاسخ به سوال روح الله نجابت نماینده شیراز در مورد کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و وعده های اعلام شده توسط وزیر گفت: طبق برنامه ششم توسعه تهیه سند آمایش سرزمینی جزو تکالیف ما بود و بنده نیز در ابتدای آغاز به کار در وزارت ورزش عرض کردم طی این سه ماه این مهم را آغاز خواهیم کرد البته این سند در حوزه زیرساخت هاست و ما توانستیم به آنچه قول دادیم عمل کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رویکرد پایه ریزی مبتنی بر نظام آمار ثبتی در جمع آوری داده و استقرار پایگاه های داده یکپارچه در محورهای موضوعی سرمایه انسانی ورزش و اماکن ورزشی دو رویکرد در تهیه این سند بوده است، اظهار کرد: سند آمایش شش مرحله را پشت سر گذاشته است و اکنون در مرحله ششم هستیم و اقدامات پیش روی ما نیز برخواسته از یافته های سند آمایش در دست انجام است.

 

وی ادامه داد: مجموعه ورزشگاه و یا همان ورزشکده ها حدود یازده هزار و 688 عدد است که به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند که 559 فضا سرپوشیده و چهار هزار و 39 فضا روباز در کشور وجود دارد و مجموعه ورزشکده ها نیز 12 هزار و 684 مجموعه است. 

 

وی تاکید کرد: ما در کشور 224 استادیوم ورزشی و 392 استخر ثبت شده و 178 پیست ورزشی شامل اتومبیلرانی، موتورسواری، سوارکاری، دوچرخه سواری و غیره داریم، خانه های ورزشی روستایی 1342 خانه است و طبق قولی که امسال دادیم یک هزار زمین چمن فوتبال به فضای ورزشی کشور اضافه می شود البته در تهیه و مکان یابی این زمین چمن حتما از مشورت نمایندگان استفاده می کنیم

 

وی با بیان اینکه حدود 204 رودخانه در کشور داریم، گفت: سالن های ورزشی ما 5 هزار و 693 سالن ورزشی ثبت شده است.

 

کد خبر 1273711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha