حضور جوانان در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس حضور امید بخشی است

سردار «عباس بایرامی» با اشاره به حضور جوانان در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: جوانان در سال ۱۴۰۱ آثار زیادی را به دبیرخانه کنگره ارسال کرده بودند بر همین اساس کنگره را به سمتی که مورد استقبال جوانان است، هدایت کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رونمایی از پوستر بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس پیش از ظهر امروز دوشنبه 29 خرداد با حضور علی اصغر جعفری، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار عباس بایرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد، دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس در  سالن اجتماعات بنیاد راهیان نور برگزار شد.

 

 

در این نشست سردار «عباس بایرامی»، رییس شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: این کنگره شعر یادگار بسیار بزرگی از افرادی است که در حال حاضر در جمع ما نیستند. امیدوایم بتوانیم در پاسداشت مجاهدت آن بزرگان و و زنده نگه داشتن یاد شهدای دفاع مقدس گام برداریم.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس از راه اندازی دبیرخانه دایمی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان فارس خبر داد و گفت:  کنگره سراسری شعر دفاع مقدس تنها در یک استان برگزار نمی شود و استان فارس امسال برای چهارمین سال میزبان کنگره است.

 

 

سردار «عباس بایرامی» با اشاره به حضور جوانان در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس  اظهار کرد: در داوری آثار سال گذشته نکته مهمی دیده شد و آن هم حضور آثاری از نسل جوان بود؛ جوانان در سال 1401 آثار زیادی را به دبیرخانه ارسال کرده بودند و این مایه خوشحالی است؛ می خواهیم کنگره را به سمتی ببریم که جوانان از آن استقبال کنند، بسیار مهم است که جوانانی که نه امام و نه دفاع مقدس را به یاد دارند شعر دفاع مقدسی می گویند و این را باید به فال نیک بگیریم.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با اشاره به ارتباط دبیرخانه این کنگره با مراکز علمی گفت: دبیرخانه مرکزی کنگره با همه دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه علمیه ارتباط برقرار می کند؛ در راستای همین سیاست مایلیم با همه دست اندرکاران ادبیات، شعر، مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط برقرار کنیم.

 

 

سردار «عباس بایرامی» با اشاره به نیاز به برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه داستان و شعر دفاع مقدس در استان ها اظهار کرد: ما در داستان های کوتاه دفاع مقدسی (یوسف) ارزیابی انجام دادیم و افت دیدیم و نیاز به کارگاه داستان نویسی داریم. در شعر دفاع مقدس هم نیاز به برگزاری کارگاه های آموزشی داریم.

 

 

وی تصریح کرد: حضور جوانان در شورای سیاست گذاری کنگره شعر دفاع مقدس امیدبخش است. امیدوارم بتوانیم تاثیرگذاری این را در حوزه بین الملل ببینیم و به نتایج خوبی برسیم.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: سال گذشته شاهد بازدید از پیشکسوتان شعر دفاع مقدس در تهران و استان ها بودیم و تاکیدمان بر این بود که در افتتاحیه استانی کنگره از یک تا سه پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شود.

کد خبر 1273760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha