لجبازی و کینه از عوامل پشیمانی انسان است

حجت الاسلام محمود زاده با اشاره به مصادیق پشیمانی و شکست انسان گفت: لجبازی و کینه، ناسپاسی پدر و مادر و توهین به فقرا و افراد بی بضاعت را از عوامل شکست و پشیمانی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علیرضا محمود زاده» در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در جمع کارکنان پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به کارهایی که منجر به پشیمانی و شکست انسان می شود، اظهارداشت: توهین و بی احترامی نسبت به پدر و مادر سرنوشت دنیا و آخرت انسان را دچار مشکل می کند.

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: تمام تلاش و کارهای انسان در حق پدر و مادرش اندک بوده و جبران خدمات آنان نیست و از این رو نباید احساس بی مسئولیتی داشته باشند.

وی ادامه داد: رضایت حضرت حق در پی این احساس مسئولیت و احترام به پدر و مادر بوده و ناسپاسی ها منجر به عذاب و سرنوشت بدی خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمود زاده به کم توجهی برخی از مردم و یا مسئولان به اقشار بی بضاعت اشاره کرد و اذعان داشت: نگاه تحقیر آمیز به دور از ارزش های انسانی و اسلامی بوده و هیچ کس حق ندارد چنین بی احترامی نسبت افراد فقیر و کم بضاعت داشته باشد.

به گفته وی، همه افراد متمکن و بی بضاعت دارای احترام هستند و نباید تمکن مالی مایه ارزش گذاری در جامعه بشود چرا که این ناهنجاری آسیب ساز بوده و مایه شکست و پشیمانی خواهد شد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور کینه و عدم گذشت را از دیگر اسباب ناکامی و پشیمانی ها اعلام کرد و گفت: پروردگار عالم نسبت به بندگانش رافت و گذشت دارد و کسانی که به دنبال گذشت هستند باید در وجود خود نیز این روحیه را تقویت کنند.

وی ادامه داد:  نپذیرفتن عذر خطای دیگران باعث افزایش پرونده های قضایی و طلاق و دیگر ناهنجاری ها شده و جامعه اسلامی باید ارزش های اخلاقی را تقویت کند.

 

صبر و مشورت برای سعادت

 

حجت الاسلام محمود زاده در ادامه سخنرانی به روایتی از امام سجاد پرداخت و گفت: بنا به فرمایش امام جواد(ع) سه چیز است که هرکس آن را مراعات کند پشیمان نمی شود آن هم  «اجتناب از عجله، مشورت با دیگران و توکل بر حضرت حق» است.

وی ادامه داد: مشورت دوری از عجله دو رکن اساسی در پیشبرد اهداف بوده و اینکه ما تلاش خود را داشته باشیم و نتیجه را واگذار کنیم و از پروردگار عالم مدد بگیریم پشیمان نخواهیم شد.

کد خبر 1273777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha