پژوهشکده امامت در قم افتتاح شد/رونمایی از دو اثر نظام جامع موضوعات امامت و مأخذشناسی آثار امامت

پژوهشکده امامت عصر امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه افتتاح و از دو اثر نظام جامع موضوعات امامت و مأخذشناسی آثار امامت رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی عصر امروز (دوشنبه 29خردادماه) در مراسم افتتاحیه پژوهشکده امامت با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: بزرگان و علما به پیروی از قرآن کریم و پیروی از بیانات اهل بیت علیهم السلام همواره بر اصل امامت تاکید کرده اند و اصل امامت همواره یکی از بنیادی ترین محورهای پژوهشی در حوزه های علمیه بوده است.

 

رئیس بنیاد بین المللی امامت ادامه داد: در عصر حاضر حوزه علمیه قم اهتمام جدی به این اصل اساسی داشته  و بار دیگر به عنوان دانشی از دانش های اسلامی و رکنی از ارکان معرفت و علم، بازسازی و نوسازی کرده است.

 

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی امامت با تاسیس پژوهشکده امامت، رویکرد جدیدی در امتداد سلسله فعالیت های مرتبط با امامات آغاز کرده است.

 

سبحانی با بیان اینکه در حوزه علمیه قم نظام جامع امامت تا سطح چهار تصویب و اجرا شده است افزود: نظام جامع آموزشی امامت در حال حاضر در پانزده استان کشور در حال اجرا و عملیاتی سازی است.

 

وی تصریح کرد: شکل گیری گروه های مختلف علمی و راه اندازی هسته های پژوهشی، پژوهش های امامت را از صورت فردی و شخصی به نظام پژوهش و برنامه علمی خاص تبدیل کرده است.

 

رئیس بنیاد بین المللی امامت تصریح کرد: نیازهای جدید بشر اقتضا می کند که امامت به زبان های مختلف و قابل درک برای اقشار مختلف تبیین شود نه تنها مسلمین، بلکه همه دنیا نیازمند آشنایی با اصل امامت و ارتباط با این آموزه بنیادین الهی هستند.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از دو اثر نظام جامع موضوعات امامت و مأخذشناسی آثار امامت رونمایی شد.

کد خبر 1273821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha