تقوا وسیله برای در امان ماندن از وسوسه های شیطان است

ماموستا عینی گفت:قرآن کریم به شیوه های مختلف، راه های غلبه بر نیرنگ و وسوسه های دشمنان را به انسان یاد داده لذا تقوا وسیله برای در امان ماندن از وسوسه های شیطان است.

ماموستا ملاحسین عینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت تقوا در اسلام ،گفت: قرآن بزرگ ترین امتیاز را براى تقوا قائل شده است و آن را تنها معیار سنجش ارزش انسان ها مى شمرد.

 

امام جمعه شهر نوسود با اشاره به اینکه تقوا، اصطلاحی اخلاقی به معنای خویشتن‌داری در اطاعت از دستورات الهی و دوری از گناهان است، افزود:قرآن تقوا را شرط نجات از آتش جهنم و قبولی اعمال دانسته که موجب نزول برکات بر شخص و رهایی او از گرفتاری‌ها در دنیا می‌شود. تکرار پُرشمار این واژه در قرآن و روایات از جایگاه بالای آن حکایت می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: تقوا حالتى است درونى، كه از معرفتِ به حق، شناخت انبياء و ائمه، انجام واجبات و ترك محرمات، دنبال كردن حسنات اخلاقى و گريز از آلوده گى‏ هاى نفسانى به دست مى‏ آيد لذا وقتی اين حالت به دست آمد و در سرزمين وجود آدمى مستقر شد و ريشه گرفت، از وجود انسان منبعى از خير و بركت به وجود مى آيد و تمام درهاى سعادت دنيا و آخرت به روى او باز مى شود.

 

ماموستا عینی تصریح کرد: تقوا از موضوعات مهم اخلاقی و نیرویی الهی است که با آن، تمام درهای غیب به روزی انسان گشوده می شود و آدمی در سایه آن، حقایق را دریافت کرده و به نور مطلق هستی می پیوندد. 

 
امام جمعه شهر نوسوداظهار کرد: تقوا باعث تقّرب به خداوند و سبب نزول خیر و برکات از آسمان و زمین می شود و در این باره خداوند متعال در قرآن می فرماید: «ولَو انَّ اهلَ القُرَی آمَنُوا وَ اتَّقَوا لَفَتَحنَا عَلَیهِم بَرَکات مِنَ السَّمَاءِ وَالارضِ» و بازهم تقوا سبب نزول رزق و روزی و برکات الهی می باشد هرکس تقوا را پیشه کند راه نجات برای او فراهم می شود».

 

وی در پایان گفت: تقوا نجات‌دهنده در دنیا و آخرت و زیباترین لباس برای انسان‌های متقی است و هیچ لباسی به اندازه تقوا انسان را زیبا و آراسته نمی‌گرداند لذا انسان متقی در نزد خدا و بندگان خدا محبوب و تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است.
 

کد خبر 1273829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha