نمایشگاه « فرم، رنگ، انتزاع » در نگارخانه لاله برپا می شود

محمد علی سعیدی از برپایی نمایشگاه خانم مرجانه غفوری تهرانی« فرم، رنگ، انتزاع »در نگارخانه لاله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، « محمد علی سعیدی»، مدیر نگارخانه لاله از برپایی نمایشگاه خانم مرجانه غفوری تهرانی« فرم، رنگ، انتزاع »در نگارخانه لاله خبر داد.


هنر مدرن به دلیل زیبایی شناسی آوانگارد مشهور است و با هنرمندان آینده‌نگر خود شناخته می‌شود؛ یکی از سبکهای برگرفته شده از هنر مدرن سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی است.اکسپرسیونیسم شیوه‌ای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند متاثر از دو شیوه ی هیجان نمایی و فرا واقع گرایی برای القای هیجانات شدید خود از رنگ‌های تند، اشکال کج و معوج و خطوط زمخت بهره می‌گیرد.

اكسپرسیونیسم انتزاعی تأكیدش بر بی‌سبكی و مواجهه بر مكاشفات شخصی هنرمند است. آنچه برای او در هنگام خلق اثر مهم است سفر هنرمند به دنیای درون و كنش او برای بیان احساسات و تفكراتش است، نه رسیدن به یك تصویر از پیش تعیین شده و هدفمند.

خانم «مرجانه غفوری تهرانی» در این نمایشگاه با نگاهی به هنر نوگرا واستفاده از سبک اکسپرسیونیسم به خلق آثاری زیبا  و قابل توجه پرداخته است.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 2 تیرماه ۱۴۰2 از ساعت14 تا 17 با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه از 3 تا 12 تیر ماه ۱۴۰2از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنج شنبه ها ساعت ۹ تا13 و جمعه ها 10 تا 17 دایر خواهد بود.

کد خبر 1273865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha