۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان ۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهید امنیت غذایی برای کشور تامین شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علیرضا پاک‌فطرت در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در  ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (30خرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی در دنیا موضوع مهمی است و باید امنیت غذایی به بهترین شکل تامین شود. سوال این است که وزیر جهاد کشاورزی چه طور می‌خواهد در این عرصه تحول ایجاد کند؟

 

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که باید مدیران تحول ایجاد کنند، اظهار کرد: آقای نیکبخت شما چه نقاط ضعفی را در وزارت جهاد کشاورزی می‌بینید و چه طور می‌خواهید آن را رفع کنید؟ قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۲۵ درصد اقتصاد از بخش تعاونی باشد که الان چهار درصد است. شما در تعاون روستایی وزارتخانه بودید اکنون چه برنامه‌ای برای تقویت تعاونی روستایی دارید؟ همچنین برنامه شما برای ایجاد رضایتمندی کشاورزان و دامداران چیست؟

 

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهید امنیت غذایی برای کشور تامین شود؟ برنامه شما برای حفظ جنگل‌ها چیست؟ بیش از دو میلیون هکتار جنگل عمدتا بلوط در جنوب کشور وجود دارد که در حال از بین رفتن است در این صورت استان‌های جنوبی غیرقابل زندگی می‌شود. چه برنامه‌ای برای حراست از جنگل‌ها دارید؟

 

پاک فطرت خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، شما چه طور می‌خواهید از این موضوع جلوگیری کنید؟ همچنین برنامه شما برای تولید محصول ارزان‌تر و عرضه آن به مردم چیست؟

 

مهرداد ویس کرمی  نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: چرا دولت آقای رئیسی در یافتن افراد این همه کُند کار می کند و گویا گاهی از روی ناچاری، در آخرین روزها افراد را معرفی می کند. کسی مثل آقای نیکبخت حداقل به مدت یک سال است که معاون وزیر بوده و سال هاست که در وزارت جهاد کشاورزی مشغول خدمت هستند. 

 

نماینده مردم خرم آباد در رابطه با مدارک تحصیلی وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی اظهار کرد: مهندس نیکبخت دارای مدرک کارشناسی مدیریت، ارشد اقتصاد کشاورزی و دانشجوی دکترا هستند. سوالی که ذهنم را مشغول کرده این است که آیا می توان تحصیلات ایشان را برای وزارت کشاورزی متناسب ارزیابی کرد؟ آیا از بین این همه نخبگان دانشگاهی کسی پیدا نشده که دولت از میان آنها انتخاب کند. همچنین خدمت در مناطق محروم توفیق الهی است و پیشبرد امور اجرایی نیز یک موفقیت محسوب می شود اما به همان نسبت توقف در منطقه ای محروم می تواند یک مدیر را از علم نوین کشاورزی دور کند و به نیروی اجرایی- عملیاتی تبدیل کند، در حالی که وزیر کسی است که باید برای نجات، هدایت و ارتقاء وزارت صاحب ایده باشد و سپس برای پیاده کردن ایده های خود از معاونان و مدیران انتخاب کند.

 

وی خاطر نشان کرد: عدم آشنایی با علوم نوین کشاورزی و نداشتن ایده در حد کشاورزی نوین بنده را نسبت به توانایی ایشان به عنوان یک وزیر خلاق، نوآور و تحول آفرین دچار تردید می سازد. شاید معاونت اجرایی برای ایشان در وزارت تناسب بیشتری با تحصیلات و سوابق کاری ایشان باشد.

کد خبر 1273936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha