مرکز فعال انتخاب همسر در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

قطبی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است، گفت: در خراسان جنوبی هم مرکز فعال انتخاب همسر در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محسن قطبی- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی- امروز (۳۰ خرداد) در نشست خبری با گرامیداشت هفته ازدواج اظهار کرد: اقتصاد بحث اول در حوزه اردواج و تشکیل خانواده نیست و موضوع اصلی گره‌های ذهنی است که در بین جوانان وجود دارد و در بین خانواده‌ها هم اشاعه پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲ تا ۳ هزار جوان کارمند مجرد در استان داریم، افزود: نگاه مثبت نسبت به ازدواج به دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح ندارند و اینکه خوراک خود را از فضای مجازی می‌گیرند که در دست دشمن است یا گزینه مناسب با شرایط خود را پیدا نکردند.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: جشنواره مطلع مهر با حضور ۲۰۰ کارمند مجرد ادارات برگزار شد و تعدادی از اساتید و مشاوران مجرب، آموزش‌های لازم را در مورد اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری در کارگاه مربوطه ارائه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری ازدواج را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: روز به روز شرایط اشتغال در استان به وجود می‌آید و فرهنگ‌سازی نیازمند همت دستگاه‌های متولی به ویژه رسانه‌ها است.

 

قطبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان با رویکرد آگاهانه، به‌موقع، آسان و پایدار در دستور کار است، گفت: امسال جشن‌های وصال در تمام شهرستان‌ها و حتی برخی شهرها با تجلیل از ۱۹ نفر از فعالین و خادمین حوزه ازدواج، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه ازدواج و زوجین دارای برجستگی‌های خاص برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان کشور مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی در سراسر کشور گفت: براساس این مصوبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود از قبیل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها، تالارها و … را جهت برگزاری جشن ازدواج زوجین به کمیته سامان ازدواج شهرستان‌ها معرفی کنند.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه احصاء و مجدد بازنگری و بررسی می‌شود که مکان مناسبی برای برگزاری ازدواج جوانان باشد و با رفع نواقض در پرتال فرمانداری‌ها برای ازدواج جوانان معرفی می‌شود.

 

قطبی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ مرکز فعال انتخاب همسر در سطح کشور راه‌اندازی شده است، افزود: در خراسان جنوبی هم مرکز فعال انتخاب همسر در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

 

 

کد خبر 1273940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha