نیکبخت پله به پله در وزارت جهاد کشاورزی ارتقاء یافته است

نماینده مردم اهواز گفت: نیکبخت فردی است که به عنوان کارشناس کار خود را شروع کرده و پله به پله در وزارت جهاد کشاورزی ارتقاء یافته است نه به صورت آسانسوری و یا با سفارش شخصی به این مقام رسیده باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز سه شنبه (30خرداد) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی،گفت: هرچه مدیران با الگوی جهادی پیش بروند بهره‌وری و کارآمدی آنان برای مردم بیشتر خواهد بود. ما برای اساتید دانشگاه به افراد صاحب‌نظر که منجر به توسعه علمی کشور می‌شود احترام ویژه قائل هستیم اما در کنار آن باید از تجربه‌ها و افراد جهادی استفاده شود. آقای نیکبخت فردی است که به عنوان کارشناس کار خود را شروع کرده و پله به پله در وزارت جهاد کشاورزی ارتقاء یافته است نه به صورت آسانسوری و یا با سفارش شخصی به این مقام رسیده باشد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بخش کشاورزی اراضی قابل کشت کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار است که هشت میلیون هکتار کشت می‌شود دو میلیون به صورت آبی و ۶ میلیون هکتار به صورت دیم کشت صورت می‌گیرد. در حالی که بخش کشاورزی می‌تواند نقش موثرتری داشته باشد. سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص کشور اکنون پنج درصد است که اگر به ۸ درصد افزایش پیدا کند آثار مثبتی به جای خواهد گذاشت.

 

وی تصریح کرد: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و استفاده از روش‌های مکانیزه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. ما ۳۰۰۰ تعاونی در بخش کشاورزی داریم و باید از ظرفیت مردمی استفاده شود. رهبری در سال ۱۳۸۴ فرمودند که جوانان به شغل عزیز و شریف کشاورزی بپیوندند. سن کشاورزی در ایران به افراد شاغل در این حوزه به ۵۵ سال رسیده است یعنی جایگزینی بخش جوان در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

 

یوسفی خاطر نشان کرد: تولید گندم امسال به بیش از ۸.۵ میلیون تن در سال رسیده است در حالی که در سال‌های گذشته کمتر از ۶ میلیون تن بود. برای خرید تضمینی گندم ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است که اکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان تامین شده است. باید در حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد سرمایه‌ گذاری صورت گیرد. از خصوصیات‌ خوب وزیر پیشنهادی این است که از کارشناسی کار خود را شروع کرده و به رتبه معاونت رسیده است.

 

محمدجواد عسکری در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی  جهاد کشاورزی  گفت: کشاورزی محور توسعه و امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است؛ این بخش دارای 4 و نیم میلیون بهره بردار است و 25 درصد به اقتصاد ملی کشور کمک می کند و با کمترین سرمایه گذاری 3 برابر صنعت بازدهی دارد و 35 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است، بنابراین باید کسی آن را اداره کند که تلفیقی از دانش آکادمی و اجرا داشته باشد و در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس اظهار کرد: خوشبختانه آقای نیکبخت کار خود را از کشاورزی شروع کرده و در واقع با مشکلات و کمبودها آشنایی دارد و کارشناس تمام عیار این حوزه است؛ ایشان فردی صالح است و از نگاه اقتصادی، سالم است و بر کار اشراف و در وزارتخانه مقبولیت دارد. ضمناً در حوزه ستادی و پایین دستی کار کرده است و طعم تلخ فقر و محرومیت را چشیده است.

 

وی ادامه داد: ایشان می تواند در حوزه ماموریتی و اجرای منویات رهبری و مطالبات مردم موفق باشد و آشنایی کامل با بخش کشاورزی دارد و همچنین نظرات و راهکارهای او می تواند گرهگشا باشد.انتظار داریم در صورت رأی اعتماد مجلس به ایشان، مسائل و مشکلات کشاورزی را با جدیت دنبال کند و ما از هیچ تلاشی برای کمک به وی فروگذار نخواهیم کرد، زیرا این حوزه می تواند در مهار تورم تاثیرگذار باشد. البته مبارزه با فساد در وزارت جهاد کشاورزی را باید در دستور کار قرار داده، زیرا فساد در این وزارتخانه نهادینه شده و ما در این مسیر همراهی لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 1273944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha