پخش زنده جشن افتتاح و ثبت جهانی ژئوپارک ارس از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه افتتاح ژئو پارک جلفا ۳۰ و ۳۱ خرداد ساعت ۱۸ تا ۱۹ در برنامه هفت اقلیم بصورت زنده از رادیو فرهنگ پخش می شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه « هفت اقلیم» در افتتاح ژئو پارک  ارس به طور زنده به  تهیه کنندگی رسول تسلیمی و گویندگی  مهدی محمدیان از جلفا روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.


  ثبت جهانی ژئوپارک ارس  دومین ژئوپارک جهانی ایران زمینه ‌ساز آشنایی سفرا و کارداران اقتصادی کشورها و  چرخش گردشگران خارجی در آذربایجان‌شرقی است و چرخش گردشگران خارجی در رینگ تبریز-کلیبر-خداآفرین-جلفا و مرند را پیگیری می‌کند و این امر آغازی برای جذب گردشگر خارجی و توسعه صنعت توریسم در استان است.‌
 
 ژئوپارک ها در واقع سایت های زمین شناختی منحصربه فردی هستند که در کنار جوامع محلی قرار دارند و آنها می توانند چنین میراث طبیعی و زمینی را در کنار خود حفظ کنند.


همکاری و همیاری جوامع محلی در حفظ و نگهداری میراث زمین شناختی ، طبیعی و فرهنگی ، راهکار و راهبردی موثر به شمار می رود که حاصل آشنا شدن مردم با ارزش میراث و پدیده های گوناگون محدوده ژئوپارک و نقش آنها در بهبود وضعیت زندگی شان است.


ژئوپارک ارس در شمال غربی ایران، در استان آذربایجان شرقی و در منتهی الیه شمالی آن در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده و محدوده آن بر گستره شهرستان جلفا منطبق است.

پدیده «پرمین ـ تریاس» که گذر ۲۵۰ میلیون ساله زمین را در یک سنگ نشان می‌دهد مهمترین ویژگی ژئوپارک ارس است که جزو آثار کم نظیر در جهان است.

کد خبر 1273985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha