آغاز به کار بیستمین نشست آستانه درباره سوریه

بیستمین نشست بین المللی سوریه در قالب طرح آستانه امروز در پایتخت قزاقستان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، هیأتی از سوریه به ریاست دکتر ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه این کشور و هیأت هایی از کشورهای ضامن فرآیند آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه در این نشست شرکت می کنند. ریاست هیئت روسی را میخاییل بوگدانف، نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و ریاست هیأت ایرانی را علی اصغر خاجی، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی بر عهده دارند.

این نشست دو روز به طول می انجامد و انتظار می رود نمایندگانی از سازمان ملل و کشورهای همسایه سوریه یعنی لبنان، عراق و اردن به عنوان ناظر در این نشست حضور یابند.

وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که موضوع نشست کنونی، تغییرات اوضاع منطقه با محوریت سوریه و اوضاع انسانی در این کشور و تلاش برای حل بحران و مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و بازسازی سوریه و تأمین شرایط لازم برای بازگشت آوارگان است.

در نخستین روز این نشست دیدارهای دوجانبه و سه جانبه ای بین هیأت های شرکت کننده برگزار می شود و در روز دوم اندکی قبل از برگزاری نشست اصلی، رایزنی ها ادامه می یابند و در نهایت کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می شوند.

آخرین نشست، نوزدهمین نشست در قالب طرح آستانه بود که در روزهای 22 و 23 نوامبر 2022 در پایتخت قزاقستان برگزار شد و در بیانیه پایانی آن، بر پایبندی به حاکمیت وتمامیت ارضی سوریه تأکید شده بود.

کد خبر 1273994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha