مراسم رونمایی از نشان جشنواره فرهنگی هنری ارادت برگزار شد

جشنواره فرهنگی هنری ارادت در دو بخش ادبی و پویش کتابخوانی غدیر به همت بنیاد فرهنگی امامت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام شاهینی امروز(سه شنبه 30خردادماه) در مراسم رونمایی از نشان جشنواره فرهنگی و هنری ارادت که در سالن جلسات بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، گفت: در فرهنگ شیعه دو بال غم و شادی در کنار هم قرار دارد که امتزاج این دو مایه نشاط شیعیان است.

 

رئیس جشنواره فرهنگی و هنری ارادت ادامه داد: بنیاد فرهنگی امامت با ریاست و تلاش آیت الله میلانی از سال 1382 کار خود را آغاز کرد و فعالیت های علمی ایشان در مسئله امامت در این مجموعه تجمیع شد.

 

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت گفت: بنا داریم در طول سال با عموم هنرمندان رویدادهای هنری زیادی را رقم زده و عرض ارادتی به امیرالمومنین (ع) داشته باشیم.

 

حامد حجتی دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت نیز در این مراسم گفت: بنیاد امامت یکی از مراکز تخصصی است که سال‌ها در حوزه امامت فعالیت علمی، پژوهشی و آموزشی دارد و ارائه هنری و ادبی آثار برای عموم مردم یکی از اقدامات این مرکز است.

 

وی با بیان اینکه اولین قدم در این عرصه با برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ارادت برداشته شد افزود: در سال های گذشته آثار خوبی در حوزه غدیر تولید شده است وجمع بندی آثار ارسال شده به جشنواره ارادت در ایام مباهله انجام خواهد شد.

 

 

دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت افزود: تلاش کردیم در این جشنواره مردم با مفاهیم غدیر بیش‌تر آشنا شوند، امیدواریم بتوانیم در سال آینده بخش فیلم کوتاه ۱۱۰ ثانیه‌ای، تیزر، موشن گرافیک، مستند، کلیپ و ... را نیز به بخش های جشنواره اضافه کنیم.

 

حجتی در ادامه با بیان اینکه در بخش فرهنگی به کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای داریم، گفت: برای این پویش آثاری را انتخاب کرده‌ایم که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت تصریح کرد: امیدواریم در ادامه مسیر جشنواره بتوانیم جایزه بزرگ غدیر را در رشته‌های مختلف به افرادی که غدیر را اصل قرار داده‌اند، در سطح جهانی اهدا کنیم.

 

 خرسندی دبیر ادبی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت نیز در این مراسم با بیان اینکه در بخش ادبی جشنواره غدیر سه محور وجود دارد گفت: در زبان عربی اشعار زیبایی در رابطه با غدیر داریم ، در ادبیات فارسی نیز از اوایل قرن چهارم اشعار شاعرانی در رابطه با غدیر به دست ما رسیده است.

 

دبیر ادبی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت با بیان اینکه بیش از 40 عنوان کتاب با عنوان غدیر در ادبیات فارسی داریم، گفت: در ادبیات کهن فارسی شاعرانی بودند که شاید مذهب آنها تشیع نبوده و طریقت دیگری داشتند  اما از ویژگی های روز غدیردر اشعارشان استفاده می کردند.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از نشان اولین جشنواره فرهنگی هنری ارادت با موضوع غدیر با حضور آیت الله سیدعلی میلانی و آیت الله نجم الدین طبسی رونمایی شد.

کد خبر 1274026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha