مددجویان کمیته امداد، آموزش های طرح ملی «یاس» را فرا می گیرند

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان، آموزش های طرح ملی یاس را فرا می گیرند.

محسن نوروزی- مدیر جمعیت هلال احمر شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین هلال احمر و کمیته امداد، طرح ملی یاس در خصوص برگزاری دوره های آموزشی برای گروه های هدف (رده های سنی جوانان و نوجوانان) مددجویان تحت پوشش این نهاد اجرا خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این کلاس ها و دوره های آموزشی شامل سه دوره امداد کمک های اولیه به مدت 22 ساعت، مخاطرات هشت ساعت و پایه داوطلبی است که پس از گذراندن این دوره، دوره های بالاتر تکمیلی هم برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این جمعیت فعالیت کنند.

 

نوروزی عنوان کرد: ثبت نام آموزش های طرح ملی یاس هلال احمر آغاز شده و در تابستان اجرا خواهد شد که ظرفیت شرکت کنندگان نامحدود است و با توجه به اشاعه این فرهنگ، این طرح با هدف ایجاد آمادگی در برابر مخاطرات با آموزش کمک‌های اولیه انجام می‌شود.

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: در این اقدام مشترک دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره مند می‌شوند و از ظرفیت آن‌ها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

 

ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی از اهداف اجرای طرح یاس است.

کد خبر 1274054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha