بنیاد خیران در دانشگاه سمنان ایجاد شد

سعدالدین با اشاره به نقش خیران و واقفان در توسعه دانشگاه سمنان گفت: بنیاد خیران در دانشگاه سمنان ایجاد شد تا از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف مانند ساخت خوابگاه‌ها بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سیف الله سعدالدین- رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه  دانشگاه باید مبدا تحول توسعه پویا باشد گفت: توسعه دانشگاه سمنان به عنوان سرمایه اجتماعی برای استان سمنان از اهداف مورد نظر است.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا با توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین ریاست جمهوری دانشگاه را نمی توان با دیدگاه بسته مدیریت کرد و باید با نگاه پویا در مسیر رشد گام برداریم اظهارداشت:به همین خاطر ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید پیوست اشتغال با توجه به نیاز جامعه در نظر گرفته شده و در بازبینی دروس با نگاه اشتغال و مهارت‌افزایی گام برداشته شده است.

 

سعدالدین تصریح کرد:در شرایط فعلی جامعه از نسل دانشگاه آموزش محور، پژوهش‌محور و فناوری‌محور عبور کرده‌ایم و باید به سمت ایجاد نسل کارآفرین و پژوهش‌محور حرکت کنیم.

 

رئیس دانشگاه سمنان در خصوص اینکه چه تعداد از فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل مشغول به کار شدند گفت: رصد و پایش دانشجویان در یک کمیته رصد اشتغال به صورت مداوم انجام می‌شود و بر اساس این ۳۵ تا ۴۰ درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه سمنان در شرکت‌های فناور پارک‌های علم و فناوری مشغول به کار شدند.

 

وی همچنین اضافه کرد: بین ۵۰ تا ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان شغل مرتبط با رشته خود را پیدا و در این شغل مشغول به کار شدند.

 

سعدالدین افزود: ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریس در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را بر عهده دارند که از از بین اعضای هیات علمی ثابت،  ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادی، ۱۲۴ نفر دانشیار و بقیه استادیار هستند.

 

رئیس دانشگاه سمنان تصریح کرد:مسیر آینده توسعه دانشگاه سمنان از پارک علم‌و‌فناوری عبور می‌کند و این موضوع به کاربردی کردن علم دانشجویان کمک شایانی خواهد کرد و از این‌رو توسعه پارک علم‌وفناوری دانشگاه سمنان به طور جدی پیگیری می‌شود.

 

وی بیان کرد:بر اساس نظر وزارت علوم می‌بایست حدود ۱۰ درصد از جمعیت دانشگاه‌های بزرگ کشور از دانشجویان بین‌المللی باشد، که درحال حاضر این تعداد در دانشگاه سمنان حدود ۲۰۰ نفر است که افزایش تعداد دانشجویان مد نظر است.

 

سعدالدین با بیان اینکه دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر امسال دارای ردیف بودجه شد و طی سه سال آینده تکمیل می شود افزود:افتتاح مرکز رشد و احداث مرکز جامع کارگاهی ذیل پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در مهدیشهر در دستور کار است.

 

رئیس دانشگاه سمنان با تأکید براینکه ارائه آموزش‌های مهارت‌محور با هدف اشتغالزایی در قالب دانش‌بنیان‌ها از رویکردهای اصلی دانشگاه سمنان و جزو چهار نظام تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است ادامه داد: در سال «مهار تورم و رشد تولید» دانشگاه سمنان تقویت آزمایشگاه مرکزی را در اولویت دارد.

 

 وی بیان کرد: رشد تولید منجر به مهار تورم می‌شود و ارتقای کمی و کیفی تولیدات، رشد تولید دانش بومی، رشد تولید علم و فناوری و افزایش بهره‌وری، از جمله رویکردهای دانشگاه سمنان در تحقق شعار امسال است.

 

سعدالدین گفت: خیران و واقفان در توسعه دانشگاه سمنان نقشی مهم دارند و بنیاد خیران در دانشگاه سمنان ایجاد شد تا از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف مانند ساخت خوابگاه‌ها بهره گرفته شود.

 

رئیس دانشگاه سمنان با ابراز تأسف از اینکه  تعداد ورودی‌های دانشگاه طی سال‌های گذشته با کاهش مواجه شده افزود: این موضوع در کار گروه ویژه درحال بررسی است.

 

به گفته وی به جهت افزایش رفاه دانشجویان خوابگاه دانشجویان ورودی مقطع روزانه از یک سال به ۴ سال افزایش یافته است.

 

پیش از برگزاری این نشست نیز اصحاب رسانه از بخشهای مختلف دانشگاه سمنان بازدید کردند.

 

سالن همایش های بین المللی شهید سلیمانی ، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد ، دانشکده دامپزشکی ، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان در لیست بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

 

کد خبر 1274080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha