دانشگاه باید تبیین‌کننده مسائل اصلی کشور باشد

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دشمن مسائل کوچک کشور ما را بزرگ‌نمایی می کند؛ گفت: دانشگاه باید تبیین‌کننده مسائل اصلی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حسین اکبری‌فرد، چهارشنبه(۳۱ خرداد) در مراسم تجدید میثاق اساتید بسیجی با شهدا به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید؛ با تاکید بر اینکه منافع علم دانشگاهیان باید به جامعه برسد؛ افزود: جامعه تشنه دستاوردهای علمی و بیشترین فرمایشات رهبری هم درباره دانشگاه و رسالت علمی جامعه است که حکایت از این جایگاه بلند دارد.

 

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان سه رسالت اصلی را متوجه دانشگاه دانست و اولین آن را مرجعیت علمی عنوان و بیان کرد: دانشگاه ها باید نقش بیشتری در صحنه مرجعیت علمی ایفا کنند‌.

 

 

وی سپس حضور دانشگاه در صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید کادری تربیت کرد که دستی بر میدان عمل داشته باشند و دانشجویی که بتواند مشکلات صنعت را حل کند.

 

 

دکتر اکبری خاطرنشان کرد: استاد پشت میزنشین و استادی که در میدان عمل نباشد نمی تواند دانشجویی با ویژگی‌هایی که باید، تربیت کند.

 

 

وی حل مسائل کشور را از دیگر رسالت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: خیر و برکات دانشگاه باید خیلی مستقیم‌تر و ملموس‌تر به جامعه برسد و مشکلات کشور را حل کند که بحمدلله با اساتید بسیجی توانسته مسائل منطقه، کشور و استان را به میز دانشگاه برساند.
 

 

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر تبیین مسائل اصلی کشور توسط دانشگاه؛ توجه به "ایمان" و "امید" که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند را مهم خواند و بیان کرد: ایمان ریشه در عاشورا و شهادت دارد و کسی می تواند استوار باشد که این فرهنگ را داشته باشد و دشمنان نتوانستند به آن خدشه وارد کنند.

 

 

وی ریشه امید را در مهدویت و ظهور دانست و تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌های بیگانه در خصوص مسائل کوچک جامعه ما بزرگ‌نمایی می کنند.

 

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مراجع علمی اساتید در مقالات و سخنرانی ها باید قرآن کریم باشد؛ تصریح کرد: قرآن باب هر موضوع علمی را می تواند باز کند‌.

 

 

 

دکتر قاسم محمدنژاد، رئیس بسیج اساتید استان کرمان هم از عضویت بیش از دو هزار نفر استاد در ۲۸ کانون بسیج اساتید در سراسر استان خبر داد و افزود: البته دانشگاه‌های استان بسیار است اما راه اندازی کانون بسیج اساتید به لحاظ تعداد هیئت علمی و دانشجو شرایطی دارد.

 

 

وی از برگزاری همایش بسیج اساتید در استان و برگزاری تور بازدید از دستاوردها و پیشرفت های علمی استان و نیز تجلیل از اساتید خبر داد.

کد خبر 1274128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha