مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی سیدالشهدای مقاومت در کرمان ساخته می شود

آیین کلنگ‌زنی پروژه مردمی و مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی شهید سلیمانی با حضور جمعی از مسئولین انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیین کلنگ‌زنی پروژه مردمی مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی شهید سلیمانی، چهارشنبه( ۳۱ خرداد) با حضور جمعی از مسئولین انجام شد.

 

 


حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان و رئیس هیئت رهروان مکتب شهید سلیمانی با بیان اينکه این پروژه از مهرماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد و با واگذاری زمینی از سوی شهرداری کار شروع شد؛ علت اصلی اجرای این پروژه را نبود مکان مناسب برای اسکان و اقامت زائران شهید سلیمانی دانست.

 

 

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هکتار و با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری کرمان و هیئت رهروان مکتب شهید سلیمانی ساخته می‌شود و شامل مجتمع اقامتی، حسینیه، کتابخانه، سالن‌های چند منظوره و... است.

 

 

امام جمعه رفسنجان با متذکر شدن این مطلب که اگرچه خاستگاه سردار سلیمانی از یک روستا بود اما میدان و مدار کار ایشان جهان اسلام را در بر می‌گرفت؛ اظهار کرد: برای همین مکتب ایشان محدود به یک شهر، استان و کشور نیست لذا هر کاری برای ایشان محدود به یک شخص و کشور نیست و هیچ جریان و مجموعه‌ای حق ندارد سردار سلیمانی را به نفع خود مصادره کند.
 

 

 

وی با تاکید بر اینکه کار برای شهید سلیمانی به هیچ جریان، حزب و جریانی وابستگی ندارد؛ خاطرنشان کرد: همه در این زمینه‌ باید پای کار بوده و همکاری کنند تا کار در شأن سردار و زائران ایشان کار انجام شود.
 

 

 

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم شهید سلیمانی را از مصادیق آیه ۹۶ سوره مریم دانست و گفت: عاشقان زیادی به زیارت مرقد مطهر ایشان می آیند و حتماً استان نیاز به ظرفیت‌هایی برای پذیرایی از زائران ایشان دارد.

 

 

وی در همین زمینه بر استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی تاکید و بیان کرد: مردم کارهای زیادی در سالگرد ایشان انجام دادند اما کار منسجم و بزرگی که مردم بخواهند برای پذیرایی از زائران انجام دهند تاکنون انجام نشده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مرکز بزرگی برای پذیرایی داشته باشیم.

کد خبر 1274154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha