ارائه مشاوره های حقوقی در ۳۶۸ باب از مساجد استان زنجان

حجت الاسلام صادقی نیارکی از ارائه مشاوره حقوقی در ۳۶۸ باب مسجد استان زنجان خبر داد و گفت: بالغ بر ۳۵ هزارنفر از مردم از مشاوره های حقوقی در مساجد بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران ، به مناسبت هفته قوه قضائیه از اجرای 213 برنامه به مناسبت این هفته خبرداد و گفت: اطلاع رسانی عملکرد های مثبت در حوزه قوه قضایی نیازمند بازنگری است.

 

وی، با بیان اینکه اجرای عدالت الویت قوه قضائیه است، ادامه داد: استان زنجان در اجرای سیاست های برقراری عدالت اجتماعی رتبه 6 کشوری را از آن خود کرده است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی به دیگر موفقیت های قوه قضائیه استان زنجاندر حوزه های مختلف بالاخص در حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: در استان زنجان بالغ بر 307 هزار پرونده رسیدگی شده است.

 

وی از رسیدگی 74 هزار پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: روزانه به طور میانگین به 10 پرونده قضایی رسیدگی می شود.

 

این مسئول با اشاره به میزان ورودی و وضعیت استان  در حوزه رسیدگی قوه قضایه در اجرای احکام، ادامه داد: بالغ بر 5هزار پرونده در حال اجرای احکام داریم.

 

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رسیدگی 50 پرونده مهم و ضروری در طی ماههای سالجاری ، افزود: در حوزه پیشگیری شاهد خروجی کم شدن جرم در استان بودیم.

 

صادقی نیارکی، با بیان اینکه استان زنجان در صدور اسناد ملکی بالای 40درصد اقدام کرده است، تاکید کرد: پیشگیری خیلی کم هزینه تر است.

 

رئیس کل دادگستری استان، با بیان اینکه اقدامات قوه قضائی زنجان تنها استان در سطح کشور است که دارای ورودی پایین است، افزود: شاهد صلح و سازش 58درصد بوده است.

 

به گفته وی در هفت پرونده قتل استان به همت عوامل قوه قضائی منجر به صلح شده است، استان زنجان فاقد شعب نا متعارف بالای 200 پرونده است.

 

وی، با اشاره به بهبودی اتقان آرا در دادگستری استان، تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها 22روز کاهش داشته است.

 

رئیس کل دادگستری استان خبر از الکترونکی شدن 15درصدی پرونده ها داد و گفت: استفاده از تکنولوژی یکی از اقدامات مهم دراین راستا بوده است.

 

این مسئول احقاق حق حقوق عامه را مهم بر شمرد و گفت: ملاقاتهای مردمی در دو بخش در استان در محل دادگستری و مساجد استان انجام شده است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی از نشست های مشاوره حقوقی در 368 باب مسجد استان زنجان خبر داد و گفت: بالغ بر 35 هزارنفر از مردم از مشاوره های حقوقی در مساجد بهره مند شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان، تحریم مردم را در راستای احقاق حق مهم ارزیابی کرد و گفت: قوه قضائیه قوه ای مستقل است و از جرم ها بویژه جرم های مفاسد اقتصادی، اجتماعی و تملک زمین ها و تغییر کاربری ها چشم پوشی نداشته و نخواهد داشت.

 

صادقی نیارکی، با اشاره به تعداد 69مورد کاربری به متراژ 176580متر مربع ، در استان، اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه مناسبی در این خصوص انجام شده است.

 

وی، با بیان اینکه اجازه ساخت و ساز در روستای پائین کوه زنجان، گفت: مجموع قوه قضائیه حساسیت خاص دارد و دستور توقف نیز در این زمینه نیز داده شده است.

کد خبر 1274167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha