نگاه صفر یا ۱۰۰ به موانع تولید پسندیده نیست

حجت الاسلام والمسلمین نوری، با تأکید بر حمایت بیشتر نهادها و بانک‌ها از حوزه صنعت، گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید حمایت از واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان، با تأکید بر حمایت بیشتر و بهتر دستگاه‌ها و بانک‌ها از حوزه صنعت و رفع موانع تولید، اظهارکرد: در حوزه تولید و موانعی که وجود دارد، نگاه مطلق و صفر یا 100 پسندیده نیست؛ بلکه باید تمام جوانب بررسی شده و راهکارهای لازم احصا و اجرایی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اقدامات ارزنده و مهمی در حوزه تولید در کشور انجام شده و در بسیاری از بخش‌ها ازجمله هسته‌ای، پزشکی و صنعت پیشرفت‌های زیادی به‌دست‌آمده که این مهم به همت فعالان اقتصادی صورت گرفته است.

 

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به طرح مشکلات مختلف از سوی تولیدکنندگان استان، افزود: تمامی مشکلات مطرح‌شده از سوی تولیدکنندگان در این نشست ثبت شده و برای رفع آن پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: البته ما مسئول اجرایی نیستیم اما می‌توانیم مسئولان را همراهی کنیم تا با اقدامات جهادگونه، گره‌ها گشوده شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در این میان متأسفانه افرادی وجود دارند که به‌جای اینکه گرهی از مشکلات را باز کنند، مانع کار می‌شوند.

 

وی با اشاره به ضرورت اصلاح و بازنگری در قوانین و رویه‌ها به‌منظور رفع موانع تولید، اظهار کرد: در عرصه تولید همواره مشکلاتی وجود دارد اما نباید ناامید شد؛ بلکه باید تلاش کرد تا با اصلاح قوانین و بهبود اقدامات، موانع برطرف شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خروج سرمایه‌ها از استان اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ایم نباید پول صنایع ما به خارج از استان برود بلکه باید برای توسعه، آبادانی و اقتصاد استان هزینه شود که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر شعار سال با اقتصاد گره خورده است افزود: جنگ فعلی ما جنگ اقتصادی است؛ به‌گونه‌ای که دشمن ما را تحریم کرده و برای بخش تولید مشکل ایجاد می‌کند، در چنین شرایطی عده‌ای نیز در داخل کشور با ناامید کردن تولیدکنندگان سبب کند شدن چرخه تولید می‌شوند که باید با همه این موارد جنگید.

 

حجت الاسلام نوری با یادآوری نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: مسئولان استان باید با برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری نشست‌ها، مبارزه با تورم و گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: ما با همه توان برای کمک به تولیدکنندگان آماده‌ایم و اگر جایی صنعتگر و تولیدکننده‌ای احساس کرد مشکلاتش با مراجعه به ما قابل‌حل است، قطعاً به آن بخش ورود می‌کنیم.

 

کد خبر 1274181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha