بسیج مردمی تجزیه طلبان را حذف کرد/انقلاب اسلامی جلوی تجزیه ایران را گرفت

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه بسیج مردمی تجزیه طلبان را حذف کرد، گفت: اگر امام خمینی (ره) دو سال دیرتر مقدمات ایجاد انقلاب را آغاز می کرد، ایران تجزیه می شد در حقیقت انقلاب اسلامی جلوی تجزیه ایران را گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی 3 هزار نفری اساتید بسیجی استان تهران گفت: وقتی سخن از حکمرانی می شود، مقصود فرآیندی از سیاستگذاری از تنظیم تا تصدی گری است؛ بنابراین نادرست است که حکمرانی را فقط منحصر به سیاست یا حکومت بدانیم.

 

 

وی با بیان اینکه سیاستگذاری، تنظیم گری و تصدی گری سه رکن حکمرانی است، گفت: سوال من این است که کدام الگوی حکمرانی امیدآفرین است؟ در این سالها که کارگروه های حکمرانی در بسیج اساتید شکل گرفته است، سوال ما این است که چه الگویی می توانید ارایه دهید که در حکمرانی امیدآفرین باشد، اینکه تنها نشست و آمار ارایه دهیم، کافی است.

 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشگاه ها و حوزه ها تاکنون به این سوال پاسخ نداده اند. پاسخ من این است که با مطالعه سخنان رهبر انقلاب به چند اصل می رسیم که باید بر اساس آن حرکت کنیم. ولایت گرایی و توحیدمحوری؛ مبانی و اصول حکمرانی است که از مبانی نهج البلاغه استخراج شده است.  

 

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه متاسفانه الگوی حکمرانی فرهنگی نداریم، افزود: باید نقش حلقه های میانی در تصدی گری، سیاستگذاری و تنظیم گری مشخص شود.

 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بسیج در مقابل دشمنان و منافقان ایستاد و آنها را کنار زد، گفت: بسیج مردمی تجزیه طلبان را حذف کرد؛ تجزیه طلبانی که از دو سال قبل از پیروزی انقلاب طرح تجزیه ایران را داشتند و اگر امام خمینی (ره) دو سال دیرتر مقدمات ایجاد انقلاب را آغاز می کرد، ایران تجزیه می شد در حقیقت انقلاب اسلامی جلوی تجزیه ایران را گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی اقدامی عقلانیت ساز و ایمان ساز است، خاطرنشان کرد: ترجمه معارف انقلاب و اسلام به زبان زمانه و بکارگیری آنها از دیگر ضرورت ها در موضوع حکمرانی است.

 

 

کد خبر 1274197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha