کمک به ازدواج جوانان راهی برای پایداری زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی است

مومنی گفت: کمک به ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان راهی موثر در پایداری زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مجید مومنی، با اشاره به حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) از زوج های جوان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ۷۷زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان راهی خانه بخت شدند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)کمک به ازدواج جوانان را امری ضروری دانست و افزود: همه دستگاه ها و مسئولان و حتی مردم در این راستا وظیفه دارند و باید در راستای فرهنگ سازی برای ازدواج آسان جوانان تلاش کنند.

 

وی با اشاره به تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد، خاطر نشان کرد: پرداخت کمک هدیه ازدواج از اقدامات حمایتی کمیته امداد به منظور کمک به زوج‌های تحت حمایت است.

 

این مقام مسئول اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، کمک هدیه ازدواج به فرزندان مددجو، ارائه خدمات مشاوره و دوره‌های آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این نهاد در کمک به جوانان تحت حمایت دانست و خاطر نشان کرد: با پیگیری های کمیته امداد استان در سال گذشته ۱۵۹۳ جوان تحت حمایت این نهاد راهی خانه بخت شدند.

 

مومنی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های خیرین و نیکوکاران در کمک به امداد، گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان با مراکز نیکوکاری و ستاد جهیزیه کمیته امداد مستقر در شهرستان‌ها همکاری کرده و یا با پرداخت کمک از طریق شماره گیری کد: ۰۸۶#*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ در این امر خداپسندانه مشارکت کنند. انتهای پیام

 

۴۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه این نهاد از سال ۹۸ تاکنون بطور میانگین تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۸ خانوار معادل ( ۸۴ هزار و ۹۴۸ نفر) را تحت حمایت خود دارد، گفت: این افراد در قالب نوع پرونده حمایتی کمک معیشت بگیر، تک و چند خدمتی تحت حمایت امداد قرار داشته و از تمامی خدمات امداد بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد خدماتی از قبیل پرداخت مستمری، کمک هزینه ازدواج، خدمات تعمیر و احداث مسکن، تسهیلات اشتغال، کمک هزینه تحصیلی و ... را به نیازمندان ارایه می دهد بیان کرد: در پرداخت مستمری امداد به افراد نیازمند، این نهاد از سال ۹۸ تاکنون بطور میانگین به تعداد ۴۳ هزار و ۵۳۶ خانوار از خدمات کمک معیشت و همچنین سایر خدمات بهره مند شده اند.

 

مومنی همچنین اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۱ جهت خانوار معیشت بگیر با میانگین تعداد ۴۳ هزار و ۲۹۴ خانوار، مبلغ ۳۴۵ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

۱۶ مرکز نیکوکاری با رویکرد زکات در حال ارایه خدمت به ولی نعمتان

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و خرج کرد این واجب الهی گفت: رویکرد شورای زکات به سمت ایجاد مراکز تخصصی زکات در سطح استان است که تا کنون ۱۶ مرکز نیکوکاری ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نشر و توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی و از برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: بیان اینکه استان مرکزی با شناخت و معرفی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی بعنوان عامل و زکات پرداز در دهه ۲۰ و ۳۰ قرن ۱۴ مهد و خاستگاه زکات در کشور شناخته شد است.

 

مومنی با بیان اینکه پس از انقلاب با معرفی ایشان بعنوان شخصیت ممتاز زکات پرداز و کرامتی که به ایشان شده، استان مرکزی جایگاه مهمی در موضوع زکات بخود اختصاص داد، اظهار کرد: در سال ۱۳۷۳ پیشنهاد ایجاد ستاد احیای زکات در سطح کشور از سوی کمیته امداد استان مرکزی مطرح، تایید و درسطح کشور آغاز بکار کرد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه میانگین رشد پرداخت زکات در سال های (۱۳۹۹‏-۱۴۰۰‏-۱۴۰۱) ۸۱ درصد می باشد ، گفت: در سالهای اخیر توجه و اهتمام ویژه به جمع آوری زکات هر منطقه و هزینه نمودن آن برای رفع محرومیت زدایی همان منطقه به عنوان یکی از اصول اساسی و راهبردی در شورای زکات استان مورد توجه قرار گرفت.

 

وی ضمن تقدیر از مردم و کشاورزان استان مرکزی در پرداخت زکات و توجه به واجبات الهی، بیان کرد: این مهم سبب می شود تا رسیدگی درست و بهتری به محرومین و فقر زدایی از جامعه شود.

 

کد خبر 1274201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha