۵۴ پرونده قتل عمد در آذربایجان غربی منجر به صلح و سازش شد

عتباتی گفت: با همراهی خیرین و اولیای دم و تلاش مجموعه دستگاه قضایی ۵۴ فقره قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان در استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، ‍ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، امروز (۳۱ خردادماه) در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره شعار خدمت محوری گفت : عدم آشنایی عموم مردم با اصول و مواد حقوقی باعث تعدد و افزایش پرونده ها و سردرگمی خود شهروندان در محاکم قضایی شده است.

رئیس دستگاه قضایی خواستار مستندسازی رسانه ها در درج اخبار و مطالب شد و خاطرنشان کرد : اصلی ترین کار مجموعه خدمت به مردم و حل مشکلات پیرامونی باشد.

عتباتی بیان کرد : در حال حاضر ۵٣ پست های قضایی بلاتصدی است و دستگاه قضایی با محدودیت جدی منابع انسانی موجه می باشد.

وی از اجرای موفق طرح کارشناسی املاک و اموال منقول توسط دادستانی خبر داد و گفت : در طول سال گذشته ۶١۶ هزار فقره پرونده توسط کمتر از ٣۵٠ قاضی رسیدگی شده که از این تعداد ١٣۶ هزار فقره جرم و اختلاف بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته خوشبختانه یک درصد افزایش ورودی پرونده داشتیم و ١٨ درصد جرایم کاهش داشته، بیان کرد : کار دستگاه قضایی کار جهادی است. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اذعان کرد : خوشبختانه با اقداماتی انجامی حدود ٣ میلیون و ٩٠٠ هزار برگ قضایی ٩۵ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بااشاره به کمک‌های مردمی جمع آوری شده در جشن‌های گلریزان در استان، افزود: طی سال گذشته ۳۳میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان جمع آوری شد که با فرهنگسازی های انجام شده و ترویج فرهنگ بخشش، در گلریزان امسال، این مبلغ از مرز ۴٠میلیارد تومان گذشت.

وی با اشاره به خدمات الکترونیکی ادامه داد : برای تسهیل در خدمات و کاهش مراجعات سال گذشته ١١۴٧۴ دادرسی الکترونیک برگزار و بیش از ۵٠٠ مورد پابند الکترونیکی هم صادر شده است.

عتباتی گفت : میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها به ٧١ روز کاهش یافته و امسال نیز به زیر ۶٠ روز پیش بینی شده و درصد نقض آرا از ٢٢ درصد به ١٩ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد : با همراهی خیرین و اولیای دم و تلاش مجموعه دستگاه قضایی ۵۴ فقره قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است.

وی بر ضرورت امید آفرینی در جامعه تأکید کرد و افزود: همانطور که باید از فعالیت مجموعه های تلاشگر حمایت شود، نباید هم اجازه دهیم دشمنان بذر ناامیدی را در جامعه پخش کنند و ذهنیت منفی را ایجاد کنند.

این مسئول افزود: تمام تلاش دستگاه قضایی آذربایجان غربی رعایت حقوق عامه و حفظ بیت المال است.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این نشست به اهم برنامه های دادستانان و دستگاه قضایی برای رعایت حقوق عامه و حفظ بیت المال اشاره‌ و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با تمام قدرت در جهت حفظ حقوق مردمی و تامین آرامش عموم مردم گام بر می دارد

کد خبر 1274207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha