غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها می شود

نریمانی گفت:غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها در رشته های مورد علاقه می شود.

بهمن نریمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان ،گفت: پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان، یا کلاس های اوقات فراغت، فرصتی برای دانش آموزان است تا از زمانی که در فصل تابستان دارند، استفاده ایی مفید کرده و به پروررش یا ایجاد یک مهارت بپردازند.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه افزود: برای داشتن جامعه ای پویا و با نشاط و افرادی کارآمد و توانمند باید از دوران کودکی بر روی افراد جامعه سرمایه گذاری کرد و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و جهت دهی به استعدادها و توانایی های آنها یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانیم  در غنی سازی آموزش و تربیت فرزندانمان انجام دهیم. 

 

وی خاطر نشان کرد:  امروز تبلیغات و سرگرمی های گوناگون و پر زرق و برق فضای مجازی به صورت افسار گسیخته بر فضای ذهن و فکر دانش آموزان و  افراد جامعه می تازد و با رنگ و جلای گوناگون سعی دارد زمینه تحول فرهنگی و تغییر آداب و رسوم مختلف ایران اسلامی را فراهم کند .

 

نریمانی یا بیان اینکه جذابیت و کیفیت برنامه ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضرورری است ،تصریح کرد: برای غنا سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نباید از روی اجبار فعالیتی را برای آنان انتخاب کرد بلکه باید به آن فعالیت علاقه داشته و آزادانه آن را انتخاب کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است زیرا علاوه بر این دانش آموزان در فصل تابستان فرصت های زیادی در اختیار دارند که لازمه برنامه ریزی نهاد های آموزشی و پرورشی و خانواده های محترم آنها است و به تبع آن زندگی آپارتمانی، ماشینی  نیز باعث ایجاد مشکلات خاص خود شده است .

 

وی در پایان گفت: مدارس ، کانون فرهنگی تربیتی ،دارالقرآن ها ، سالن ورزشی پژوهش سرا و تشکل های دانش آموزی در ایام فراغت دانش آموزان آماده لازم را برای ارائه خدمات دارند.

کد خبر 1274223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha