برگزاری ۶۰۰ برنامه در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی/ ۴۰ هیئت مذهبی گلستان شاخص هستند

حجت الاسلام گرزین از برگزاری ۶۰۰ برنامه عمومی و تخصصی همزمان با هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین امروز (چهارشنبه 31 خرداد) در نشست خبری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: همزمان با هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی حدود 600 برنامه عمومی و تخصصی در سطح استان برگزار می شود که از این تعداد 60 برنامه شاخص هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: برگزاری برنامه 10 شب 10 مسجد در هر شهرستان به منظور تبیین اهمیت تبلیغ یکی از برنامه های این هفته است.

 

وی، برگزاری نشست های نخبگانی با حضور اندیشمندان، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، هم اندیشی با دستگاه های فرهنگی، تجلیل از معمرین و مبلغین پیشکسوت، سرکشی از خانواده شهدای روحانی، تجدید بیعت با امام و شهدا، نشست های هم اندیشی با نسل جوان و نوجوان و افتتاح مرکز رسانه را از دیگر برنامه های مهم هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان برشمرد.

 

وجود ۲۰۰۰ مبلغ دینی در گلستان

حجت الاسلام گرزین با اشاره به وجود دو هزار مبلغ دینی در استان، گفت: از این تعداد یک هزار مبلغ در گلستان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته 200 مبلغ به صورت مشخص و مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان روحانی مستقر جریان فرهنگی و تبلیغی همکاری داشتند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: در حال حاضر طرح استقرار به حوزه علمیه و طرح هجرت واگذار شده تا به عنوان متولیان برنامه های مبلغان را پیگیری کنند.

 

۱۰۰۰ مبلغ در دهه اول محرم اعزام می شوند

وی در خصوص عدم استفاده از برخی از این مبلغان در مناسبت ها، گفت: برخی از مبلغان به دلیل اشتغال و عدم روحیه سخنوری و کهولت سن روحیه سخنرانی ندارند و به همین دلیل از مبلغان اعزامی استفاده می شود.

 

حجت الاسلام گرزین ادامه داد: حدود 5 نشست تخصصی نیز برای مبلغات و مبلغین دینی طی دو هفته باقیمانده محرم با حضور مسئولان ملی و چهره های شاخص کشور برگزار می شود تا روحانیون با نیازهای حال جامعه بیشتر آشنا شوند و نسبت به تبلیغ در محرم و صفر اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه نیمی از مبلغین ما خانم هستند، گفت: در دهه اول ماه محرم یک هزار مبلغ به مساجد استان اعزام می شوند که از داخل و خارج استان هستند.

 

دو سوم مداحان گلستانی بانوان هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به وجود دو هزار و 500 هیئت مذهبی در استان، افزود: از این تعداد 400 هیئت دائما فعال و 40 هیئت شاخص هستند.

 

وی گفت: 3 هزار مداح آقا و خانم در استان گلستان فعالیت می کنند که دو سوم مداحان از قشر بانوان هستند.

 

 

کد خبر 1274232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha