طرح اوقات فراغت با محوریت مساجد در کردستان اجرا می‌شود

کیامهر گفت: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، بهزاد کیامهر مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت بچه های مساجد شهر سنندج اظهار کرد: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اجرا می‌شود.

کیامهر از اجرای این طرح از ابتدای تابستان خبر داد و افزود:  ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری  به شمار می‌رود.

 

وی اعلام کرد: سامانه بچه‌های مسجد از بسترهای ارزیابی فعالیت کانون‌ها در این عرصه است و باید مدیران مسئول کانون‌ها فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت و بروزرسانی کنند.



مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با اشاره به طرح مساجد، پایگاه‌های قرآنی تصریح کرد: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را عملی کنند.



کیامهر یادآور شد: طرح قرآنی مدهامتان، جشنواره طراحی پوستر، رویداد ملی رویش، طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» از جمله برنامه‌ها و طرح های در دست اجرای غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد سراسر کشور است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اشاره و یادآوری کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی نام برد.

 

طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در قالب مراسم افتتاحیه فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های مساجد شهر سنندج، با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و ۶۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد سنندج و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی و قرآنی برگزار شد.

کد خبر 1274238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha