ضرورت پیگیری جدی گسترش همکاری‌های چندجانبه فرهنگی-بین‌المللی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، افزایش و گسترش همکاری‌های چندجانبه فرهنگی-بین‌المللی باید بیش از پیش مورد توجه و پیگیری جدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه -۳۱ خرداد- در یکصد و پنجاه‌وسومین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: ظرفیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و دانشگاهی، زمینه‌های مهم توسعه همکاری با کشورهای مختلف است و بر همین اساس باید علاوه بر تعاملات دوجانبه، پیگیری‌های لازم برای توسعه همکاری‌های چندجانبه فرهنگی-‌بین‌المللی از سوی این سازمان با جدیت دنبال شود.
 

سازمان فرهنگ

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به کشورهای آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سفر، برنامه‌ها و اقدامات مهمی صورت پذیرفت و عزم جدی در توسعه روابط با این کشورها به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد بودیم. امضای توافقنامه فرهنگی با ونزوئلا و زمینه‌سازی توسعه تعاملات با دیگر کشورها در این سفر، امکان فعال‌سازی حوزه‌های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، علمی، دانشگاهی و فناوری را فراهم می‌کند.
 
رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های چندجانبه فرهنگی علاوه بر توافق و تعاملات دوجانبه تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه شد.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست عملکرد این سازمان را در زمینه پیشرفت برنامه تحول، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی به منظور بهره‌مندی در عرصه دیپلماسی فرهنگی و عمومی و حضور جدی‌تر جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ایمانی‌پور گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌ریزی‌ منسجم و دقیقی را برای فعال‌سازی همکاری‌های دو یا چندجانبه به ویژه در مناطق دارای اشتراکات و پیوندها و علایق که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، در دستور کار قرار داده و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی دولت شاهد جهش این فعالیت‌ها باشیم.
 
حسین دیوسالار دبیر شورای عالی فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری برخی مصوبات و همچنین دستورات پیش‌بینی شده ارائه کرد و اعضای شورای عالی نیز دیدگاه‌های خود را در ارتباط با موضوعات مطرح شده ارائه کردند.
 
 
کد خبر 1274247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha