افتتاح خانه هلال در مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان/ ۳۰ هزار طلبه خدمات امدادی  را فرا می گیرند

سیصد و پنجمین خانه هلال گلستان امروز (پنجشنبه ۱ تیر) با هدف گسترش خدمات عام المنفعه و توسعه آموزش های همگانی در مرکز خدمات حوزه های علمیه استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم غریب آبادی در مراسم افتتاح این خانه هلال گفت: یکی از ظرفیت های مهم طلاب حوزه های علمیه هستند و روحانیون با وجود تعهد و تخصص در امور دینی هرجایی ورود کردند منشا اثر بوده اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به از جان گذشتگی روحانیون و طلاب در ایام کرونا، افزود: طلاب و روحانیون در زمانی که حتی خانواده ها جرات نداشتند به اجساد فرزندانشان نزدیک شوند، جان خود را به خطر انداختند و غسل و خاکسپاری بیماران فوتی بر اثر ابتلا به کرونا را انجام دادند.

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف هلال احمر فراگیر کردن آموزش های همگانی است تا با همراهی مردم در شرایط حساس و لحظات طلایی نجات مصدوم به حادثه دیدگان کمک کند.

 

غریب آبادی اظهارداشت: با توجه به روحیات معنوی و تعهد بالای روحانیون، با فراگیری آموزش ها در زمان بحران شاهد ارائه خدمات و فعالیت های چشمگیر به مردم خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۲‌ خانه هلال در حوزه های علمیه شیعه و سنی استان افتتاح شده بود، گفت: با افتتاح این خانه هلال، تعداد خانه های هلال استان به 305 مورد رسیده است.

 

حجت الاسلام برزگر نیز گفت: مرکز خدمات در خدمت حوزه و در کنار مراکز تبلیغی حوزه اعم شیعه، سنی و طلاب ایرانی و خارجی فعالیت می کند و پشتیبانی، درمانی و مسکن با محوریت خانواده از وظایف این مرکز است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان و مشاور استاندار گلستان در امور روحانیون، کار هلال احمر را مقدس خواند و افزود: همکاری حوزه های علمیه با هلال امر در جهت خدمت به مردم مایه خرسندی است.

 

وی گفت: مرکز خدمات دارای ۳۰ هزار نیروی طلبه در سطح استان است که ضمن اعلام آمادگی برای آموزش در مواقع نیاز هلال احمر آماده همکاری هستند.

 

حجت الاسلام یعقوب مهدوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان نیز در ادامه افزود: ظرفیت روحانیون در سوانح و حوادث تاثیرگذار است و نقش آنان در سیل گلستان مشهود بود.

 

وی اظهارداشت: کمک یک طلبه به صورت تخصصی در حوادث به مردم نگاه های بیشتری را به سمت روحانیون جذب می کند.

 

کد خبر 1274345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha